• Lizzie09

BIM September

Hej! Jag hoppar gärna in här om det går bra? Är nu på första försöket efter ett MA i vecka 10 i juni, sammanlagt blir det 7:e försöket. Hade ÄL 19/8 och har BIM 2/9. Körde Bisolvonmetoden och Rosenrot denna månad, Bisolvonet gjorde mig gravid sist så jag håller tummarna för att det ska gå lika bra den här gången :)

• Lizzie09

Är på äl +5 idag och har en speciell känsla i livmodern som påminner om känslan jag hade sist jag var gravid. En slags tyngd och ett visst drag i livmodern. Vågar inte hoppas, men håller tummarna! :)

• Lizzie09

Ursäkta för ingående info, men himmel vad mycket flytningar jag har fått! Mycket mer än vad jag brukar ha, har många gånger trott att det är mensen som kommit, men icke! Är på äl +7 idag. Kan det vara ett bra tecken? Kommer inte ihåg om det var så sist jag var gravid.

• Lizzie09
    eg90 skrev 2015-08-26 10:52:17 följande:

Är lite nyfiken när börjar ni testa med äl stickor?
    Vilken cykeldag, hur långt innan äl?

Min cykel är allra oftast regelbunden så jag brukar börja 2-3 dagar innan ungefär :)
  • Lizzie09
    Lunda skrev 2015-08-27 11:07:25 följande:

Hur har det varit för er andra som gjort ältester?

Jag fick negativt i tisdags positivt igår och idag negativt igen.

Jag trodde det visade positivt ett par dagar eftersom de beräknar att äl inträffar 24-48 timmar efter man fått positivt. Eller är det vanligt att man får positivt bara en dag?

Jag får bara positivt i någon timme, sen negativt igen. När du fått ett positivt så sker oftast äl dagen efter :)
  • Lizzie09

Imorgon är jag på äl +9 så då tänkte jag våga mig på ett test! Plussade på äl +10 förra gången så nu håller vi tummarna! :)

• Lizzie09
    eg90 skrev 2015-08-28 10:42:38 följande:

Vilka appar använder ni som hjälpmedel för att träffa rätt?

Jag har använt Natural cycles tills nu men har inte råd att förnya prenumerationen.
    Så nu använder jag P tracker men saknar att mäta tempraturen.

Finns det något liknande som NC fast billigare?

Jag har använt Fertility Friend och WomanLog, dom tycker jag är bra :)
  • Lizzie09

Usch, mitt humör är verkligen Hemskt! Min stackars sambo får stå ut med mycket just nu.. Blir riktigt irriterad bara stackarn visslar eller låter när han äter. Antingen är det PMSen som dragit igång redan nu eller så är det kanske andra hormoner i omlopp! Äl +9 idag.

• Lizzie09

Tog ett cb idag på äl+10 som inte kunde varit mer negativt. Kändes som ett stort nederlag då jag verkligen hoppades och trodde på denna månad :(

• Lizzie09
    mariafii skrev 2015-08-29 09:31:54 följande:

Lizzie än är det inte över, är några dagar kvar. Jag levde som vanligt fram till jag plussade sist. Kommer ihåg att jag kände ägget fästa förra gången och samma dag drack jag vin. Tror jag plussade 5 dagar efter ägget fäste. Fyra dagar innan skymtade jag en svag svag skugga

Har en dotter född december 2013
    Tack, men jag har tyvärr tappat hoppet :/ När jag plussade i april så fick jag rätt starkt plus på äl +11, så därför känns det kört nu. Visst kan det vara olika från gång till gång, men tror nog att mensen kommer på onsdag
Svar på tråden BIM September