• race

Hur många veckor har ditt barn ledigt (ingen skola/fritids/förskola) under sommaren?

Hur länge är ditt barn ledigt under sommaren? Hur löser ni det? Tar ni hjälp av släktingar? Tar du och den andra föräldern semester olika veckor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många veckor har ditt barn ledigt (ingen skola/fritids/förskola) under sommaren?
  • Alexi

Barnen är 4 och 6  år och vi har haft sex veckor ledigt tillsammans hela familjen (maken och jag tar 4 v semester + 2 veckor fp var). Så har vi haft alla år sen vi fick barn.

• Penida

6 veckor i år. De var iväg på semester med mormor och morfar i 5 dagar. Då jobbade vi fortfarande. Övriga 5 veckor har vi varit lediga.
    De är 6 och 8 år.

Avskyr CIO-metoder
  • MammAmma

Mina barn har varit hemma hela sommarlovet. Jag studerar i vanliga fall men jobbar på somrarna, pappan jobbar heltid. Jag jobbar dagtid och han kvällar, så vi byts av.

• solros68

Vår son har haft 7 veckors ledighet. 6 veckor med mig/oss och en vecka med mormor och morfar.

• viseversa

I sommar blev det 10 veckor ledigt. Sambnon tof ut pappadagar och semester=): Och jag hade inget fast jibb under sommare. Men nu hart jag dock fått fast jobb och barnen börjar igen den 19/8

Tidigare somrar har det varit ca 6-7 veckor ledigt.

• Drottningen70

4 ynka veckor.

En vecka behövs sparas till några dagars ledighet på andra lov, där han ändå för det mesta måste gå till fritids.

• fluu

Nu under dagistiden så tar vi(eller dottern och sambon snarare) ledigt fem veckor om somrarna och 2-3 veckor vid jul. Under somrarna så är sambons jobb så snälla och förstående och låter honom ta ut mer semester än vad han egentligen ska, men vid jul tar han ut pappadagar för att täcka upp.
    När dottern börjar skolan siktar vi på att kunna ge henne ledigt hela somrarna. Jag gick på fritids lite grann om somrarna som liten och vill inte att mitt barn ska göra det(trots att sommarfritids egentligen var skitkul). Pluggar jag fortfarande hemifrån så löser det sig ju automatiskt då, annars får vi väl pussla lite och så har vi nästan all släkt nära oss.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gbgumman

I år blev det från midsommar till nu så på måndag= ca 8,5 vecka
    Tre veckor med mormor och 5 veckor med mig varav deras pappa var med fyra av dem.

• Varit där

Min och sambons barn har varit lediga sen andra veckan i juni och de börjar nu den här veckan och det har varit skönt att slippa rutiner och liknande lika skönt som jag nu tycker att det ska bli att komma tillbaka till rutinerna. Dom har varit hemma såhär länge då jag pluggar distans och så fick vi en liten sista maj

• Orkide

Denna sommar o förra har varit ett undantag. Sonen har varit ledig med mig från förskolan i ca 12 veckor. Har varit f.ledig med dottern o nu har han fått vara med oss. Han valde det själv 24:e börjar jag jobba o 19:e ska barnen börja förskolan.

Nästa sommar blir det nog 4-5veckor :-/

Svar på tråden Hur många veckor har ditt barn ledigt (ingen skola/fritids/förskola) under sommaren?