• Chris81

    Köpråd

    Hej!

    Jag har tänkt att köpa en sexleksak i present till min fru, hon har ingen idag. Eftersom jag vill överraska henne vill jag inte fråga henne utan hoppas jag kan få hjälp här, framförallt från er tjejer.

    Hon har ganska lätt för att komma, 90% av gångerna kommer hon innan mig och jag är väl någorlunda uthållig men knappast en marathonknullare.

    Hon kommer också snabbt när jag slickar henne och fingrar i henne samtidigt, har därför funderat på en rabbit. Tycker man om den även om man är nybörjare?

    Tacksam för råd!

  • Svar på tråden Köpråd
  • Testalite

    Nu är jag förvisso man men här kommer mitt tips.

    Lelo Soraya. eller Lelo wand
    Snygg, känns exklusiv. lätt att göra ren. mycket bra silicon. Garanti.laddningsbara

    Eller nått annat som faller er i smaken. www.lelo.com/

    Visst kostar kanske lite mycket. Men råder dig att inte köpa nått billigt skit från Kina. Då besvikelsen kan göra att du inte får den effekt du eftersöker.

    Lycka till.


     
  • Chris81

    Verkar ju bra men vad tycker ni tjejer om de här som är mer ergonomiska, är de lika eggande?

    Priset spelar iaf ingen roll. Jag ska köpa kvalitet.

  • HasseA

    vi har provat allt möjligt, men inte någon rabbit, faktiskt. En sån har ju fördelen att den är "lite av varje".

    För annars är väl huvudfrågan vad du är ute efter, vad du tror hon gillar mest.
    Är det kraftiga vibrationer: köp en Wand.
    Är det mindre kraftiga vibrationer: köp nåt annat.
    Är det inte alls vibrationer: köp en dildo.
    Gillar hon känslan av att vara verkligen uppfylld: köp en grov, eller lång, dildo (rabbitar är rätt korta, oftast).
    Är avsikten att göra det skönt för henne när hon suger dig? I så fall med vibrator eller penetrering?
    Osv

    Att bara få svar på en fråga "Vad ska jag köpa" är ju inte stort bättre än att gå in i en butik för att titta, eftersom alla här tycker olika, liksom.


  • Chris81
    HasseA skrev 2015-08-18 10:24:51 följande:

    vi har provat allt möjligt, men inte någon rabbit, faktiskt. En sån har ju fördelen att den är "lite av varje".

    För annars är väl huvudfrågan vad du är ute efter, vad du tror hon gillar mest.

    Är det kraftiga vibrationer: köp en Wand.

    Är det mindre kraftiga vibrationer: köp nåt annat.

    Är det inte alls vibrationer: köp en dildo.

    Gillar hon känslan av att vara verkligen uppfylld: köp en grov, eller lång, dildo (rabbitar är rätt korta, oftast).

    Är avsikten att göra det skönt för henne när hon suger dig? I så fall med vibrator eller penetrering?

    Osv

    Att bara få svar på en fråga "Vad ska jag köpa" är ju inte stort bättre än att gå in i en butik för att titta, eftersom alla här tycker olika, liksom.


    Det är väl just det att det finns så många olika.

    Jag tror själv att rabbit kan vara bra. Någon med erfarenheter? Ska det isf vara en med ergonomiskt utseende eller den klassiska?
  • Anders 386

    Jag tycker det låter som att ni klarar er bra utan sexleksaker. Det som jag själv köpt till oss har varit för att fixa till en orgasm eftersom min fru inte får orgasm vid samlaget. Men mycket är bara krångligt att använda och tillför inte speciellt mycket. Men en sak som ni båda kan ha lite kul med är ju en Magic Wand. Eller nån bakleksak, men då måste du ju veta att hon är intresserad av sånt först.

    Själv använder vi ofta en dildo utan vibrator, men det är mest för att min fru får häftigare orgasmer när jag slickar eller smeker när jag använder dildon samtidigt. Hon får inte nån orgasm av endast dildon, den är bara ett komplement.

  • HasseA
    Anders 386 skrev 2015-08-18 13:26:39 följande:

    Jag tycker det låter som att ni klarar er bra utan sexleksaker. 


    Jag förstår vad du menar, Anders, och håller väl med på sätt och vis. Men tex vi klarar oss också superbra utan leksaker - men vi tycker i alla fall att de är kul att ha. De hjälper till att införa variation i sexlivet, kanske även inspiration, och dessutom njutning av olika slag som inte går att få till annars, som precis det du själv skriver.
  • Testalite
    HasseA skrev 2015-08-18 14:20:26 följande:
    Jag förstår vad du menar, Anders, och håller väl med på sätt och vis. Men tex vi klarar oss också superbra utan leksaker - men vi tycker i alla fall att de är kul att ha. De hjälper till att införa variation i sexlivet, kanske även inspiration, och dessutom njutning av olika slag som inte går att få till annars, som precis det du själv skriver.
    Mycket bra skrivet.

    Sen är det ju rätt trevligt att be om en liten film när man är på jobbet på när hon leker med grejerna :D
Svar på tråden Köpråd