• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Tjej78

Då börjar arbetslivet igen imorgon..... Lämnar över stafettpinnen till sambon och hoppas på en aha-upplevelse :)

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-31 13:06:09 följande:

Då börjar arbetslivet igen imorgon..... Lämnar över stafettpinnen till sambon och hoppas på en aha-upplevelse :)

Vad spännande för er :) lycka till imorgon o hoppas du håller kontakten här!
  • Blicka

Blev så ledsen idag :( jag var i lekpark med barnen o det var jättemånga barn. Min mellan kan ha svårt att hantera det o mkt riktigt knuffade han till flera barn :( både han o jag var ledsna då vi kom hem. Tycker det mest blir en massa nej till honom just nu o det känns så tråkigt. Nu måste vi fokusera lite extra på honom känner jag så i helgen ska det bli egentid för honom med en av oss föä!

• malle88
    Blicka skrev 2016-03-31 16:52:07 följande:

Blev så ledsen idag :( jag var i lekpark med barnen o det var jättemånga barn. Min mellan kan ha svårt att hantera det o mkt riktigt knuffade han till flera barn :( både han o jag var ledsna då vi kom hem. Tycker det mest blir en massa nej till honom just nu o det känns så tråkigt. Nu måste vi fokusera lite extra på honom känner jag så i helgen ska det bli egentid för honom med en av oss föä!

Stackars liten :( det är tråkigt att han inte riktigt kan hantera det. Är det samma problem på förskolan? Hoppas ni kan hitta på något kul med honom i helgen !
  • malle88

Lycka till idag Tjej78 :) roligt att börja jobba

Nu ska vi snart iväg till ÖF, kommer nog vara packat med barn eftersom det är påsklov :/

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-01 07:30:07 följande:
    Stackars liten :( det är tråkigt att han inte riktigt kan hantera det. Är det samma problem på förskolan? Hoppas ni kan hitta på något kul med honom i helgen !
    Ja det kan bli så på fsk också i perioder. Det har varit en sämre period nu tyvärr...

Igår kväll var jag ute med mellan så han fick cykla lite med sin springcykel. Total uppmärksamhet - det gillades av oss båda. Skulle tro att det blir knattebio imorgon.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-01 08:05:39 följande:

Ja det kan bli så på fsk också i perioder. Det har varit en sämre period nu tyvärr...

Igår kväll var jag ute med mellan så han fick cykla lite med sin springcykel. Total uppmärksamhet - det gillades av oss båda. Skulle tro att det blir knattebio imorgon.

Får han något stöd på förskolan i sådana situationer? Han är ju fortfarande så liten så det kommer ju förstås bli bättre men jättetufft för honom. Vår kille reagerar med att bli mer passiv när det blir för mycket.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-01 10:24:25 följande:
    Får han något stöd på förskolan i sådana situationer? Han är ju fortfarande så liten så det kommer ju förstås bli bättre men jättetufft för honom. Vår kille reagerar med att bli mer passiv när det blir för mycket.
    Pedagogerna är medvetna om det o uppmärksamma, känns jätteskönt! Men så fort det blir okända vikarier blir det mkt svårare. Ja jag tror också det blir bättre - han måste växa i känslorna lite ;)
  • Tjej78

Första dagen på jobb gick bra, allt var sig likt. Tog en mjukstart, var bara på plats i 5 timmar, allvaret börjar på riktigt på måndag. Kändes konstigt i bilen när jag körde in, kändes liksom som om jag glömt nått :) Mysigt att få komma hem sen och mysa med flickorna.

Svar på tråden Majbebisar 2015