Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Uppe med tuppen igen (eller tuppen har nog inte vaknat än ;) ). Ska prova att ta bort förmiddagsvilan ett par dagar och se om vi kan få henne att sova längre, så nu blir det nog jobbigt (för mig haha) ;)
Två tänder på väg upp också, men det verkar inte störa henne, vilket är skönt med tanke på hur det var förra gången.
Hur har ni det? :)
Apropå att reflektera över första året tänker jag fortfarande tillbaks på de första månderna med viss skräck. I efterhand har jag förstått hur dåligt jag faktiskt mådde och tycker det är lite konstigt att bvc inte reagerade mer kraftfullt, mer än att jag fick gå på mycket tätare kontroller än andra. Men sen blev det ju mycket bättre, efter månad fyra vände allt igen och blev jättekul :)
Jobbigt med jättetidiga morgnar :( om du inte kan ta bort hela fm luren kanske hon kan sova en kvart?
Ja första tiden med pyttesmå barn är inte mina bästa minnen heller. Har haft baby blues i 6-8 veckor o varit ur form. Men sen har det lättat. Tycker ändå att perioden var kortast denna gång jämfört med ettan o tvåan.
Önskar ni fler barn malle? Då kanske du ska lyfta upp hur du mådde denna gång så du kan få annat stöd om det behövs.
Nej nu ska jag vila. Har åkt på värsta dunderförkylningen o känner mig så risig :( typiskt att sambon reser bort o först kommer på lördag... Dålig tajming.
Vad bra med vilan! Tummar för att en kvart på fm kan vara lösningen.
Jo jag visste ju att jag mådde dåligt efter första kom o var lite förbered med andra o tredje. Trots det var det tufft ändå. För mig har det känts som om livet är nattsvart för all framtid...
Så less på sjukdomar...ingen träning idag tyvärr så det känns trist att missa. Men kan inte träna med denna förkylning. Som vanligt slår det på andningen o astman blir helt ur spel...
Bvc igår. 9500 g och 75 cm lång. Tyvärr så låg besöket mitt i middagsvilan och lillan vägrade delta i något utan bara skrek, vart inte så lyckat men hon blev vaccinerad iallafall så nu har hon haft feber sen igårkväll :/ Hoppas den går över innan vi åker
Bvc igår. 9500 g och 75 cm lång. Tyvärr så låg besöket mitt i middagsvilan och lillan vägrade delta i något utan bara skrek, vart inte så lyckat men hon blev vaccinerad iallafall så nu har hon haft feber sen igårkväll :/ Hoppas den går över innan vi åker
Malle hur mår lillan? Hoppas helgen i Göteborg blir bra!
Idag besökte jag o de två minsta jobbet. Märkligt att jag snart ska börja vara där igen! Kul att återse kollegor men ojoj snart är föäledigheten över!
Hur har ni haft det i helgen allihopa? Jag har åkt på feber, trodde förkylningen var på väg bort men icke... Lillan är iaf glad o nöjd o hoppas det fortsätter. Solen har kommit åter o lillan älskar att vara ute o traska o undersöka. Hur tycker era små det är att vara ute? Att sitta still i vagn börjar bli otroligt tråkigt... Hon vill ut o gå! Imorgon har fsk sommaravslutning, ska bli mysigt.