• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    Blicka skrev 2015-11-03 21:38:18 följande:

Testar lillans nattlampa nu o den verkar gillas! Hoppas hon somnar snart, haft en intensiv em/kväll med alla barn, behöver sova själv.

Vad är det för nattlampa? :)
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-04 00:13:39 följande:
    Vad är det för nattlampa? :)
    Cloud b tranquil turtle - gör ljussken i taket o spelar antingen upp lite vågskvalp eller en lugn melodi. Väldigt fin!
  • Blicka

Börjar knorras i vagnen nu när vi är ute så sittdel får det snart bli!

• Tjej78
    Blicka skrev 2015-11-04 11:38:06 följande:

Börjar knorras i vagnen nu när vi är ute så sittdel får det snart bli!

Hur pass bra sitter ditt barn? Min lilla har aldrig gillat att ligga i vagnen när vi är ute och går om hon inte är trött och ska sova. Jag vill jättegärna byta till sittdelen men hon kan ju inte sitta.....
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-11-04 12:54:17 följande:
    Hur pass bra sitter ditt barn? Min lilla har aldrig gillat att ligga i vagnen när vi är ute och går om hon inte är trött och ska sova. Jag vill jättegärna byta till sittdelen men hon kan ju inte sitta.....
    Sitter inte själv mer än några sekunder men det går framåt!
  • Finurligafiluren

Hej! Jag har en bebis på 6 månader ganska precis Han väger 10kg och är 74cm lång! Stor kille! :D Han kryper på knä, sätter sig och sitter helt själv sedan en månad tillbaks.. Det senaste är att ställa sig upp mot alla möbler!! Tycker det går rätt bra, han lyckas sätta sig ned själv utan att trilla

Försöker numera byta ut ersättningen mot gröt och mat. Vissa dagar gapar han som en fågelunge och andra dagar vägrar han öppna munnen :P

• Finurligafiluren

Vi bytte förövrigt till sittdelen när han var 3,5 månader, köpte en inovi dyna och hade ryggstödet nästan liggandes.. Funkade prima

• Blicka
    Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:05:51 följande:

Hej! Jag har en bebis på 6 månader ganska precis Han väger 10kg och är 74cm lång! Stor kille! :D Han kryper på knä, sätter sig och sitter helt själv sedan en månad tillbaks.. Det senaste är att ställa sig upp mot alla möbler!! Tycker det går rätt bra, han lyckas sätta sig ned själv utan att trilla

Försöker numera byta ut ersättningen mot gröt och mat. Vissa dagar gapar han som en fågelunge och andra dagar vägrar han öppna munnen :P

Stadig krabat - så var mitt mellanbarn. Lillan är minst av alla mina. Roligt med motoriken! Här går det lite långsammare men hon blir starkare o starkare i kroppen.
  • Blicka
    Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:07:33 följande:

Vi bytte förövrigt till sittdelen när han var 3,5 månader, köpte en inovi dyna och hade ryggstödet nästan liggandes.. Funkade prima

Har hört flera som har en sådan dyna. Vilken funktion har de?
  • Finurligafiluren
    Blicka skrev 2015-11-04 19:54:36 följande:

Har hört flera som har en sådan dyna. Vilken funktion har de?

Den är mjuk, tjock och ombonad! Så bebisen har det lite mysigare i sittdelen. Innehållet i dynan formas även efter bebisen, såkallad memory foam
Svar på tråden Majbebisar 2015