• Forumvärd

Surströmming- Ja eller Nej?

Mmmmmmm den gudomliga surströmmingen. Solig
    Vi ska avnjuta detta i helgen. Ja, med vi menar jag mig själv resten av sällskapet ska visst sitta och peta i sig grillat.

Vad tycker du?
    Är suringen god eller avskyvärd?

Rösta och kom gärna med tips på vad du har till surströmmingen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Surströmming- Ja eller Nej?
  • LaLola

Har aldrig smakat o kommer aldrig att göra det heller.

De som bor i lägenhet o äter det avskyr jag verkligen. De verkar skita totalt i att stanken sprider sig in till grannarna.

• Duckan

Annat: Jag har inte smakat på surströmming för jag är extremt känslig för ben i fisk. Kanske ska prova endera dagen ändå.
    Lukten är jag rätt ok med då mina föräldrar alltid ätit surströmming en gång per år i alla fall. Farfar tyckte så mycket om det att han slevade i sig direkt ur burken.

• Fjäril kär

Älskar det! Så gott!

Hårt tunnbröd, smör, Västerbottens ost, tomat, mosad mandelpotatis, surströmming, lök, gräddfil. Jag är i himmelen!

• Aikido

Så där.
    Har smakat en gång. Lukten är ju som från en soptunna i sommarvärmen men smaken var det inget fel på. Sedan har man ju så mycket annat gott till det som Fjäril kär skrev att fisken inte dominerar.

• Duckan

Ni som äter det, hur är det med benen? Min pappa säger -Äh, inte känns dem! Jag är dock av annan tro, känslig som jag är. Vi snackar kväljningar de luxe av minsta lilla.

• Vokalissan

Uppvuxen med att det äts i familjen men tycker detr vidrigt! Stanken är hemsk, men lite nostalgisk blir jag allt. Smakade illa också! Nej det äter jag inte!

• Alaska pollock
    LaLola skrev 2015-08-20 11:01:26 följande:

Har aldrig smakat o kommer aldrig att göra det heller.

De som bor i lägenhet o äter det avskyr jag verkligen. De verkar skita totalt i att stanken sprider sig in till grannarna.

Surströmming är gott, men man måste vara riktigt dum i huvudet om man äter det i en lägenhet.
    Even a dead fish can go with the flow.
  • LaLola
    Alaska pollock skrev 2015-08-20 13:32:11 följande:
    Surströmming är gott, men man måste vara riktigt dum i huvudet om man äter det i en lägenhet.
    Ja det ska inte ätas i närheten av nån tycker jag! Men i lägenhet är det värst.
    Bodde i radhus en gång i tiden o det var ingen höjdare där heller när grannarna åt det på sin altan.
  • LaLola

Idag, vill jag minas, tror att de skulle servera detta stinkande helvete utanför Ica Maxi på min ort. Galet!

Svar på tråden Surströmming- Ja eller Nej?