• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Callo
    Shandi skrev 2016-05-13 13:15:05 följande:

Hej alla! Har varit tyst här inne, men har bf 17 maj, dock bestämde sig vår tös för att komma ut den 11 istället, och glada för det är vi...

Och jag som hade inställningen att jag minsann inte ska amma, gör inget annat nu. Sååå mysigt.

Hann dock inte med annat än lustgas oxh vart chockad över smärtan där på slutet då jag varit inställd på epidural ... har en son född 06 så mindes inte riktigt HUR ont det gör där innan man får trycka på själv... men nu är det gjort och allt gick jättebra. Sambons första och det är oerhört fint att se sin 2 meter, 130 kgs karl med vår lilla 3052 grams Stella i famnen.. helt fantastiskt ????

Stort grattis!
  • Krickelin med Naemi

Nu vill jag ha min bebis! Har fått så sjukt ont i ryggen de senaste dagarna och kan inte bära 1,5åringen utan att lida rejält efteråt. Jag hinner inte ikapp henne när hon springer iväg och jag orkar ingenting. Ohållbart! Komsi komsi lilla Vilda! Mamma är redo!!!

• Beab
    hennaah skrev 2016-05-13 17:51:20 följande:

Jag har också BF idag och det är status quo verkligen. Har planerat in massa mys med sambon i helgen med bio osv för att slippa "vänta" ut tiden. Är det första för dig? :)

Det var smart! Borde jag också gjort.. Haha nu sitterman och väntar o funderar på vad man ska göra plus att alla mina kompisar råkar vara på vift i helgen så man har ingen att ha kul med haha, ja det är första bebisen:) sååååå spännande!
  • Beab
    hennaah skrev 2016-05-13 17:51:20 följande:

Jag har också BF idag och det är status quo verkligen. Har planerat in massa mys med sambon i helgen med bio osv för att slippa "vänta" ut tiden. Är det första för dig? :)

Hur går det för dig hennah? Fått någon bebis ännu? Här är det super still haha
  • Pyret13

Bf för 7 dagar sedan. Idag 4 hinnsvepningar senare är det fortfarande lugnt tyvärr. Vi väntar ivrigt.

• hennaah
    Beab skrev 2016-05-14 18:53:47 följande:

Hur går det för dig hennah? Fått någon bebis ännu? Här är det super still haha

Haha nä.. Här är det lugnt. Liten är dock vild i magen men inga känningar alls. Så tråkigt. Är så nyfiken på hur det startar och allt sen :)
  • hundenhubbe

6 dagar till bf. Litr förvärkar och bebis borrar ner... Inge mer...hoppas de kommer igång snart!! Väntan är olidlig ????

• TriciaN
    hundenhubbe skrev 2016-05-15 01:04:20 följande:

6 dagar till bf. Litr förvärkar och bebis borrar ner... Inge mer...hoppas de kommer igång snart!! Väntan är olidlig ????

Håller med. Hade inte vart lika jobbig om det inte vart för de förbaskade smärtorna. Men HEJJA oss :)
  • Anonym (C)
    TriciaN skrev 2016-05-15 00:58:02 följande:

Ni som fött, vilka smärtlindringar har ni tagit

Epidural tog jag. Fungerade fram till 8 cm, sen kom smärtan från helvetet. Vilken chock! Men det var över 10 år sedan. Idag går det att fylla på så att riskerna minimerar att effekten ska avta/försvinna.

Tog lustgas också. Den hade dock noll effekt. Tror inte dosen var rätt inställd. Jag visste inte att man kunde säga till om starkare dos.