• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tausen

Varit hos BM nu, vågade mig på att fråga om hon kunde kolla om något hänt...hade öppnat mig 1 cm, men var fortfarande omogen så hon trodde nog att vi skulle träffas den 26 igen (på bf)...surt, men får ställa in mig på det. Hade trott att jag skulle få tidigare denna gång :(

Tröstade mig med att köpa världens vackraste största godispåse.. hehe

Oxå less på att alla ska fråga när det är dags hela tiden, men det blir väl det naturliga samtalsämnet kan jag tro ...

• Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 10:55:49 följande:

Mitt vatten gick hemma. Har ett SF-mått på 34!

Åh gött för dig!!! Då or det äntligen på g!! Lycka till:)
  • Beab
    Tausen skrev 2016-05-18 11:09:15 följande:

Varit hos BM nu, vågade mig på att fråga om hon kunde kolla om något hänt...hade öppnat mig 1 cm, men var fortfarande omogen så hon trodde nog att vi skulle träffas den 26 igen (på bf)...surt, men får ställa in mig på det. Hade trott att jag skulle få tidigare denna gång :(

Tröstade mig med att köpa världens vackraste största godispåse.. hehe

Oxå less på att alla ska fråga när det är dags hela tiden, men det blir väl det naturliga samtalsämnet kan jag tro ...

Har inte ens tänkt på att de kan kolla en :o ska dit på tisdag nästa vecka men då är jag inne på andra veckan övertid och ska kämpa för igångsättning! Man dör ju av väntan, stackars folk som går tre hela v! Här i karlstad är det två veckor högst:) Jag är bara inne på 5 dagen xD
  • hennaah
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:11:16 följande:

Ni som fött och vattnet har gått. Har ni vart på hemmaplan då? Jag är så rädd att vattnet ska gå när man är i stan eller så :P

Jag var hemna när vattnet gick, och det var nog tur för det bara forsade ut vatten, så jag var verkligen genomblöt haha!
  • Fialooop
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:11:16 följande:

Ni som fött och vattnet har gått. Har ni vart på hemmaplan då? Jag är så rädd att vattnet ska gå när man är i stan eller så :P

Mitt vatten gick precis när jag kom in på förlossningen. Då var jag öppen 7-8 cm :)
  • Tausen
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:44:10 följande:

Får jag fråga vad era SF mått ligger på såhär i slutet :)

Mitt sf- mått ligger på 37

Det är väl egentligen oviktigt så länge det följer sin egen kurva dock :)

Förra gången gick mitt vatten på BB, vi var där länge då min latensfas var extremt lång och jobbig. Det gick och när de kollade så hade jag öppnat mig 4cm. Så denna gång kanske det går hemma istället :)
  • SJLN

Mitt sf-mått låg på 37 förra veckan, (v 37+5) så mitt ligger högt men håller sig på sin kurva

Var till barnmorskan på ett extra besök idag för att kolla blodtryck och protein i urinet då blodtrycket var högre än vanligt förra veckan och jag ser lite stjärnor ibland, men idag var blodtrycket nere på 110/80 igen och inget protein i urinet. Så skönt, var nästan lite orolig där ett tag att jag inte skulle få jobba mina sista tre dagar ^^

• hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 11:14:39 följande:

Åh gött för dig!!! Då or det äntligen på g!! Lycka till:)

Nej nej menade förra gången! Tyvärr inget än förutom väldigt tryck neråt av tjejen som håller på att borra sig ner i kanalen... Kan inte gå
  • hundenhubbe

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

Jag får oxå så, det ilar liksom (lite som att hen trycker ut en hand eller nåt). Min bm så att det nog var bebisen som trycker på nån nerv..

Men läst att det kan kännas så när hen fixeras oxå.

Min vår fö fixerad idag, hon tryckte lite på huvudet när hon kollade hur öppen jag var och det gick knappt att röra ...