• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Krickelin med Naemi

Har fått datum och tid för igångsättningen idag. Så om det inte råkar vara fullt på förlossningen så kommer vi att träffa Vilda på måndag den 23:e .

Det gör att jag har barn födda 21/11, 22/9, 23/5 och 25/12. Tänker dock inte fylla luckan som blir på datumet 24 haha. Men lite coolt är det allt. Snacka om jämn i ägglossningen över 10år

Jag längtar verkligen nu. Att föda barn är det häftigaste som finns. Urkraft deluxe .

• Cherryay
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-17 21:59:08 följande:

Har fått datum och tid för igångsättningen idag. Så om det inte råkar vara fullt på förlossningen så kommer vi att träffa Vilda på måndag den 23:e .

Det gör att jag har barn födda 21/11, 22/9, 23/5 och 25/12. Tänker dock inte fylla luckan som blir på datumet 24 haha. Men lite coolt är det allt. Snacka om jämn i ägglossningen över 10år

Jag längtar verkligen nu. Att föda barn är det häftigaste som finns. Urkraft deluxe .

Haha coolt! Våra två är födda 7:e och 14:e så jag hoppas att denna bebis bestämmer sig för att komma den 21:a ;)
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-17 21:05:16 följande:

Nä nu tänker jag testa den där berömda promenaden som alla snackar om. Inge långt men i raskt tempo får de bli. För nu är jag less!

Är ute med mina hundar varje dag, dricker hallonte och håller igång men för mig är det super lugnt :(( skulle fått enligt bf i fredags, man blir knäpp i huvudet haha hela min familj på mammas sida har fått sina barn för tidigt eller beräknad dag så tänkte att det blir nog så för mig också, men så fel jag hade...haha när skulle du ha??
  • josselitoo

Halsfluss och öroninflammation så jag sattes på pencillin. Så kommer förhoppningsvis ingen bebis förrän jag mår bättre. Fyfan, vad dåligt man kan må. 14 dagar till bf. Dottern kom 12 dagar innan

• hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 06:39:11 följande:

Är ute med mina hundar varje dag, dricker hallonte och håller igång men för mig är det super lugnt :(( skulle fått enligt bf i fredags, man blir knäpp i huvudet haha hela min familj på mammas sida har fått sina barn för tidigt eller beräknad dag så tänkte att det blir nog så för mig också, men så fel jag hade...haha när skulle du ha??

Ja jag tror egentligen inte på något husmorsknep för att få igång de för bebisen kommer väl då den är redo. Men man blir nästan desperat. Jag ska ha på lördag enligt bf så jag har inte gått över än så inge synd om mig. Men fick dottern på bf och har som ställt in mig på att denna kommer tidigare då de oftast brukar va att andra kommer någon dag tidigare än första! Hoppas du får snart! Jag hade inga symtom alls med dottern och sen gick vattnet helt plötsligt. Så du kanske får idag fast de inte känns så.

Idag har jag mensvärk som strålar ner i låret, fortfarande ont på blygbenet och mer av slemproppen har gått. Så lite tecken på att något händer i kroppen iaf! Man vågar ju knappt ringa folk för då tror de att bebis är på g och hör man inte av sig tror de samma sak.
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 08:22:05 följande:

Ja jag tror egentligen inte på något husmorsknep för att få igång de för bebisen kommer väl då den är redo. Men man blir nästan desperat. Jag ska ha på lördag enligt bf så jag har inte gått över än så inge synd om mig. Men fick dottern på bf och har som ställt in mig på att denna kommer tidigare då de oftast brukar va att andra kommer någon dag tidigare än första! Hoppas du får snart! Jag hade inga symtom alls med dottern och sen gick vattnet helt plötsligt. Så du kanske får idag fast de inte känns så.

Idag har jag mensvärk som strålar ner i låret, fortfarande ont på blygbenet och mer av slemproppen har gått. Så lite tecken på att något händer i kroppen iaf! Man vågar ju knappt ringa folk för då tror de att bebis är på g och hör man inte av sig tror de samma sak.

Visst är det jobbigt att alla är på en som en hök , fått bebisen ännu, oj vill han inte ut osv ...haha alla märker väll när man hör av sig att han kommit liksom men men dom vill ju bara väl men inte så lätt för en själv mentalt....hoppas det händer något snart, man är så fast hemma också, kan inte åka utanför stan ifall ngt händer o killen har bilen nu till jobbet så han kan ta sig hem fort så man sitter ju fast
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 08:29:54 följande:

Visst är det jobbigt att alla är på en som en hök , fått bebisen ännu, oj vill han inte ut osv ...haha alla märker väll när man hör av sig att han kommit liksom men men dom vill ju bara väl men inte så lätt för en själv mentalt....hoppas det händer något snart, man är så fast hemma också, kan inte åka utanför stan ifall ngt händer o killen har bilen nu till jobbet så han kan ta sig hem fort så man sitter ju fast

Ja och de är mest min mamma som frågar fast de är henne vi ska ringa om de är nått så hon ska ha dottern xD men dom menar som du säger bara väl och man sitter ju och väntar exakt lika mycket som dom. Min kille tog också bilen idag så sitter också fast... Som tur är har jag dottern hemma som gör att man tänker på annat under dagen. Man vet ju att dom kommer komma ut men väntan känns så låååång!
  • TriciaN

Ni som fött och vattnet har gått. Har ni vart på hemmaplan då? Jag är så rädd att vattnet ska gå när man är i stan eller så :P

• hundenhubbe
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:44:10 följande:

Får jag fråga vad era SF mått ligger på såhär i slutet :)

Mitt vatten gick hemma. Har ett SF-mått på 34!