• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • mammamagi
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

Tittar fortfarande in här fastän min dotter är 6 dagar gammal nu, kul att följa er som är på gång :)

Men jag undrar om det var så jag kände när det började för min del för absolut exakt en vecka sedan. Och sen blev det ont fram bara (då skrev jag här och frågade om en sak minns jag, det kändes bara fram och inte i ryggen). Och sen efter det blev det värkar på riktigt. Och sen kom bebis. Så det skulle nog kunna vara en ordentligt start - tydligen kan det starta lite oklart jag tror speciellt om man är omföderska.

Håller tummarna för att det är på g!! Heja heja!
  • hundenhubbe
    mammamagi skrev 2016-05-18 15:47:50 följande:

Tittar fortfarande in här fastän min dotter är 6 dagar gammal nu, kul att följa er som är på gång :)

Men jag undrar om det var så jag kände när det började för min del för absolut exakt en vecka sedan. Och sen blev det ont fram bara (då skrev jag här och frågade om en sak minns jag, det kändes bara fram och inte i ryggen). Och sen efter det blev det värkar på riktigt. Och sen kom bebis. Så det skulle nog kunna vara en ordentligt start - tydligen kan det starta lite oklart jag tror speciellt om man är omföderska.

Håller tummarna för att det är på g!! Heja heja!

För jag har inga sammandragningar eller något. De liksom bara hugger mellan benen men som sagt så ar de hållt på länge. Blygbenet är alldeles ömt och bebisen har nu varit igång i 2,5 timme och fick nu hicka. Brukar kunna komma lite hugg och il ibland så man brukar behöva stanna upp men inte såhär länge! Hoppas verkligen något är på g och att värkarna kommer snart då!
  • TriciaN
    SJLN skrev 2016-05-18 13:46:33 följande:

Mitt sf-mått låg på 37 förra veckan, (v 37+5) så mitt ligger högt men håller sig på sin kurva

Var till barnmorskan på ett extra besök idag för att kolla blodtryck och protein i urinet då blodtrycket var högre än vanligt förra veckan och jag ser lite stjärnor ibland, men idag var blodtrycket nere på 110/80 igen och inget protein i urinet. Så skönt, var nästan lite orolig där ett tag att jag inte skulle få jobba mina sista tre dagar ^^

En kompis till mig är i v34+0 och har 41 i SF. Därför jag va tvungen att fråga. Inte hört så stora siffror mer än verkligen på slutet innan :)
  • SJLN
    TriciaN skrev 2016-05-18 18:10:53 följande:

En kompis till mig är i v34+0 och har 41 i SF. Därför jag va tvungen att fråga. Inte hört så stora siffror mer än verkligen på slutet innan :)

Min vän som fick barn förra året hade ett sf på 44 när hon var runt vecka 35 någonting, tydligen mer än vissa som väntar tvillingar ^^ men dels var det en stor grabb där inne och så hade hon ovanligt mycket fostervatten
  • SJLN
    TriciaN skrev 2016-05-18 18:10:53 följande:

Var tvungen att fråga henne nu vad det slutade på. Sista mätningen gjordes i vecka 38 och då var sf-måttet 49 ^^
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 13:53:29 följande:

Nej nej menade förra gången! Tyvärr inget än förutom väldigt tryck neråt av tjejen som håller på att borra sig ner i kanalen... Kan inte gå

Jaha förlåt!! Haha bra att man läser ordentligt! Idag har jag haft förvärkar några stycken då och då....men allt lugnar ner sig sen. Hoppas det händer snart!:)
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 19:51:04 följande:

Jaha förlåt!! Haha bra att man läser ordentligt! Idag har jag haft förvärkar några stycken då och då....men allt lugnar ner sig sen. Hoppas det händer snart!:)

Haha ingen fara! Min bebis kör fortfarande full rulle i magen. Haft typ en timmes uppehåll på 6 timmar... Trycker bara på neråt. Hon som brukar vara jättelugn! Gör ont på mamma. Men är de det som krävs för att de ska gå igång så är de fine by me! Kört färdknäppen och håller alla tummarna nu!
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 20:54:00 följande:

Haha ingen fara! Min bebis kör fortfarande full rulle i magen. Haft typ en timmes uppehåll på 6 timmar... Trycker bara på neråt. Hon som brukar vara jättelugn! Gör ont på mamma. Men är de det som krävs för att de ska gå igång så är de fine by me! Kört färdknäppen och håller alla tummarna nu!

Hoppas färdknäppen lyckas bättre på dig, försökt sen lördags och då körde vi flera gånger per dag under helgen, haha ville verkligen ha ut ungen, sen gav jag upp o försöker nu bara varje kväll sen dess haha fast det är klart mys med gubben är ju inte fel;)
  • Callo
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

Har haft exakt samma i flera veckor (41+5 idag). Det gör verkligen ont med de där huggen i underlivet, o h obehagligt när det borras och trycker på. Men det är inte som bebisen fixerar sig, det har min gjort för ett tag sen. Du känner inte när bebisen fixerar sig. BM säger att även om bebisen fixerat sig så kan den ändå borra med huvudet och röra på axlarna. Så det är det är helt enkelt det som känns.