hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:
Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???
Tittar fortfarande in här fastän min dotter är 6 dagar gammal nu, kul att följa er som är på gång :)
Men jag undrar om det var så jag kände när det började för min del för absolut exakt en vecka sedan. Och sen blev det ont fram bara (då skrev jag här och frågade om en sak minns jag, det kändes bara fram och inte i ryggen). Och sen efter det blev det värkar på riktigt. Och sen kom bebis. Så det skulle nog kunna vara en ordentligt start - tydligen kan det starta lite oklart jag tror speciellt om man är omföderska.
Håller tummarna för att det är på g!! Heja heja!