• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • mammamagi
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 23:14:20 följande:

Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!

Grattis!!!
  • HonanHöna

Va hos bm nyss. Hon gjorde en hinnsvepning och kände. Har öppnat mig ett finger ungefär. Så bara att vänta nu :)

• jag_1987

Min bm sa att hinnsvepning inte hjälper och att hon därför inte gör någon heller.. Är sp frustrerad för ja vill verkligen ha en hinnsvepning.. Kan man göra de någonstans i gbg? Gör de ont med hinnsvepning?

• HonanHöna
    jag_1987 skrev 2016-05-25 11:27:02 följande:

Min bm sa att hinnsvepning inte hjälper och att hon därför inte gör någon heller.. Är sp frustrerad för ja vill verkligen ha en hinnsvepning.. Kan man göra de någonstans i gbg? Gör de ont med hinnsvepning?

Nä det gjorde absolut inte ont :) jag gjorde det strax utanför gbg, Lindome! Så ska tillbaka på måndag o göra det igeb om den lilla inte kommit innan dess.
  • SJLN
    HonanHöna skrev 2016-05-25 10:54:22 följande:

Va hos bm nyss. Hon gjorde en hinnsvepning och kände. Har öppnat mig ett finger ungefär. Så bara att vänta nu :)

Men du har inte passerat bf än va? Jag ska till bm i eftermiddag och har bf på fredag, kanske skulle be henne om att ta en titt på mig med
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-25 11:52:12 följande:

Men du har inte passerat bf än va? Jag ska till bm i eftermiddag och har bf på fredag, kanske skulle be henne om att ta en titt på mig med

Nä ja har bf på lördag :) ja gör det! Värt det haha. Bara hoppas att det hjälper..
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-25 08:09:03 följande:

Oj det var snabbt, gick det snabbt ned förra oxå??

Skönt att allt trots allt gick bra!

Kram

Nää förra tog 12 timmar från försts värk! Så stor stor skillnad! Förstår känslan att de aldrig kommer barn då Emilia som är mitt andra kom tre dagar över bf. Man trodde ju inte de var sant!

Hinnsvepning fungerade verkligen på mig men tror som sagt jag var mogen. Så testa på! Litr obehagligt men gör verkligen inte ont!
  • Tausen

Var hos bm idag. Var öppen ca 1,5 cm, tappen var centrerad och hade halverats...men var fortfarande väldigt omogen. Besviken!

Hon var där och grävde iaf (ev. Hinnsvepning) och sa det var väl ca 50% chans att hennes behandling skulle funka och att det i så fall skulle sätta igång inom 2 dygn...så det är väl vara att vänta och se. Gjorde riktigt ont, men funkar det så är det ju värt det :) -kom igen nu bebben!!!

• SJLN

Nix min barnmorska ville inte göra någon koll av tappen alls. Hon sa att hinnsvepning gör de inte alls där och att kolla tappen var meningslöst då det ändå inte säger något om hur lång tid det är kvar till förlossning. Jag vet ju att hon har rätt men det hade ju ändå varit kul att få veta hur det ser ut.

• Tausen

Har haft milda "värkar" under några timmar nu..frågan är om det är något på G eller om det bara är förvärkar pga att barnmorskan varit där och grejat, tror hon gjorde hinnsvepning. Får väl se om de avtar eller tilltar - håll tummarna! Hur har ni andra kännt efter hinnsvepning??