• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Beab

Min bebis kom för ett nästan att dygn sedan! Woohoo föddes 25 maj 7.15! Min förlossning gick super bra! Jag är så förvånad att man kan uppleva en förlossning så lugn o balanserat! Underbara barnmorskor också ! Fick lite komplikationer pga att 45 min efte . Jaxon kommit började jag blöda massor och allt drog inte ihop sig så höll på att tippa av och var visst helt kritvit i kroppen. Men dom löste det hela jätte fint men min kille blev skärrad o min mamma som var där blev rädd. Så ligger kvar på BB med kateter och uppsikt. Så sjukt lycklig, jag har inte behövt göra den första kissen alla fasar för hehe kram på er!

• Tausen

Var iaf falskt alarm för mig då värkarna avstannade sent igår kväll (efter ca 7 timmar)... istället blev sonen sjuk med feber..suck :(

• Tausen
    Beab skrev 2016-05-26 03:08:00 följande:

Min bebis kom för ett nästan att dygn sedan! Woohoo föddes 25 maj 7.15! Min förlossning gick super bra! Jag är så förvånad att man kan uppleva en förlossning så lugn o balanserat! Underbara barnmorskor också ! Fick lite komplikationer pga att 45 min efte . Jaxon kommit började jag blöda massor och allt drog inte ihop sig så höll på att tippa av och var visst helt kritvit i kroppen. Men dom löste det hela jätte fint men min kille blev skärrad o min mamma som var där blev rädd. Så ligger kvar på BB med kateter och uppsikt. Så sjukt lycklig, jag har inte behövt göra den första kissen alla fasar för hehe kram på er!

Grattis!! Härligt att förlossningen gick så bra, men jobbigt efteråt. Hur startade det igång för dig då?
  • SJLN

Jösses vad barn det kommer, grattis!

Det känns som att jag snart är ensam kvar som oförlöst ^^ är det någon mer än jag, Tausen och TriciaN kvar nu?

• Ruter

Jag är kvar :) BF på lördag troddehon skulle komma under natten då jag fick värkar igår kväll vid 21 med 6 min mellanrum under 3 timmar. Lyckades dock somna en stund och när jag vakna var dom helt bortblåsta.

• Tausen
    Ruter skrev 2016-05-26 09:29:30 följande:

Jag är kvar :) BF på lördag troddehon skulle komma under natten då jag fick värkar igår kväll vid 21 med 6 min mellanrum under 3 timmar. Lyckades dock somna en stund och när jag vakna var dom helt bortblåsta.

Hade lika, ca 4-6 minuter emellan i flera timmar och sen bara avstannade det. :(

Idag hade lite mer av slemproppen lossnat iaf och känner av lite molvärk. Känns som att det inte borde vara en vecka kvar iaf....kanske händer nåt snart.

Helt olämpligt blev sonen sjuk inatt oxå...
  • Krickelin med Naemi

Hej! Imåndags fick vi vår Vilda. Hon vägde4220g och var 49cm lång. Väntan på igångsättningen var hemsk. Mellan 9-15:30 väntade vi på besked OM vi fick plats eller inte. 16 tog de äntligen hål på hinnorna, 17 kom första värkarna. Kl 19 var jag öppet 9cm och krystvärkarna startade. Då ville Vilda inte samarbeta och kunde inte bestämma sig vilket håll hon skulle lägga huvudet så hon ville inte komma ned sista biten. Efter 1h krystabde bytte jag ställning till knäståendr. Bm bestämde att ta fram dropp, men då jävlar sjönk hon ned och på två krystar var hon ute. Min största bebis .

Jag sprack inte och klarade mig även denna ggn med bara andning.

• SJLN
    Ruter skrev 2016-05-26 09:29:30 följande:

Alla små tecken på att det kan vara på gång försvinner på nätterna här med. Fram mot kvällen har jag ofta mensvärk och ibland lite onda sammandragningar. Jag tänker att inatt kanske jag vaknar av värkar, men icke! Istället vaknar jag morgonen efter och det är helt lugnt i magen.. bf imorgon för mig
  • Ruter
    Tausen skrev 2016-05-26 09:35:05 följande:

Hade lika, ca 4-6 minuter emellan i flera timmar och sen bara avstannade det. :(

Idag hade lite mer av slemproppen lossnat iaf och känner av lite molvärk. Känns som att det inte borde vara en vecka kvar iaf....kanske händer nåt snart.

Helt olämpligt blev sonen sjuk inatt oxå...

Hoppas det händer nåt snart för båda :) när är du beräknad?

otur, hur är han sjuk? Fick reda på igår när vi hämta sonen på dagisnatt det är tre som insjuknat i vattkoppor igår så hoppas sonen klara sig från det nu.