• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-25 18:41:53 följande:

Har haft milda "värkar" under några timmar nu..frågan är om det är något på G eller om det bara är förvärkar pga att barnmorskan varit där och grejat, tror hon gjorde hinnsvepning. Får väl se om de avtar eller tilltar - håll tummarna! Hur har ni andra kännt efter hinnsvepning??

Samma här, mensvärk konstant. Gjorde också hinnsvepning idag :)
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-25 19:14:58 följande:

Samma här, mensvärk konstant. Gjorde också hinnsvepning idag :)

Har du konstant eller kommer de med jämna mellanrum? Mina sd kommer med ca 6 minuters mellanrum...gör lite ont, men inte så ont som jag minns att värkar ska göra. Vill så gärna att det ska vara igång nu!!!
  • BeccaBus

Idag kom vår lilla Ebba! Hinnsvepning igår 12.30 och värkar startade i morse 6.00. Kom in 10.30 och va då öppen 7-8cm sen kom hon 13.35. Lycka till nu ni andra!!

• Tausen
    BeccaBus skrev 2016-05-25 20:14:43 följande:

Idag kom vår lilla Ebba! Hinnsvepning igår 12.30 och värkar startade i morse 6.00. Kom in 10.30 och va då öppen 7-8cm sen kom hon 13.35. Lycka till nu ni andra!!

Grattis!!!

Fick du mycket sammandragningar/förvärkar timmarna efter hinnsvepningen eller kom det igång med värkar direkt på morgonen efter??

(Försöker tolka mina värkar)
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-25 19:21:39 följande:

Har du konstant eller kommer de med jämna mellanrum? Mina sd kommer med ca 6 minuters mellanrum...gör lite ont, men inte så ont som jag minns att värkar ska göra. Vill så gärna att det ska vara igång nu!!!

Det e mer konstant.. Tyvärr inga värkar så.. Men testade lika gärna med färdknäppen också haha

. Verkar vara igång för dig nu ju :)
  • HonanHöna
    BeccaBus skrev 2016-05-25 20:14:43 följande:

Åh jätte grattis :)
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-25 20:53:39 följande:

Det e mer konstant.. Tyvärr inga värkar så.. Men testade lika gärna med färdknäppen också haha

. Verkar vara igång för dig nu ju :)

Vet inte, vad jag minns så ska det göra ondare...får väl se vad som händer...men man vill ju så gärna veta :)
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-25 21:06:23 följande:

Vet inte, vad jag minns så ska det göra ondare...får väl se vad som händer...men man vill ju så gärna veta :)

Ja precis :) hade vart skönt med datum o tid i facit