• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 20:40:11 följande:
    Hur mycket hade du gått över? Ja ska kolla me bm imorgon om man kan kolla ifall moderkakan e trasig eller nått.. Å måste man vänta 2v över tiden innan man kan bli igångsatt?
    29:e hade jag BF. så va det ju med min son, 12 dar över tiden. Så jag ska ickså ta det med BM imorgon att nu börjar jag bli orolig och känna de ska bli likadant som sist.
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:54:50 följande:

29:e hade jag BF. så va det ju med min son, 12 dar över tiden. Så jag ska ickså ta det med BM imorgon att nu börjar jag bli orolig och känna de ska bli likadant som sist.

Blev du igångsatt med sonen då eller kom det igång självt?

Vilken tid ska du dit imorgon!? Ja ska va där 10.30,,
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 21:15:29 följande:
    Blev du igångsatt med sonen då eller kom det igång självt?

Vilken tid ska du dit imorgon!? Ja ska va där 10.30,,
    Efter två hinnsvepningar med honom sattes det igång med värkar. Men hade inte dem tillräckligt tätt men efter att inte ha sovit på 2 dygn åkte vi in. Och genom ultraljud såg dem då att jag inte hade fostervatten och de va för moderkakan delvis slutat fungera. Så då fick de sätta igång mig.

Jag ska vara där klockan 9, och håller tummarna hårt på att kroppen kan få lov att sköta de själv denna gången.
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 21:32:10 följande:

Efter två hinnsvepningar med honom sattes det igång med värkar. Men hade inte dem tillräckligt tätt men efter att inte ha sovit på 2 dygn åkte vi in. Och genom ultraljud såg dem då att jag inte hade fostervatten och de va för moderkakan delvis slutat fungera. Så då fick de sätta igång mig.

Jag ska vara där klockan 9, och håller tummarna hårt på att kroppen kan få lov att sköta de själv denna gången.

Åh fy va jobbigt!! Hoppas verkligen att det gör det då.. Mina värkar slutade också, så blev igångsatt efter ett tag me.. Då håller ja tummarna för dig imorgon också
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 21:38:43 följande:
    Åh fy va jobbigt!! Hoppas verkligen att det gör det då.. Mina värkar slutade också, så blev igångsatt efter ett tag me.. Då håller ja tummarna för dig imorgon också
    Och jag för dig såklart :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 22:40:30 följande:

Och jag för dig såklart :)

Tack :) vi får kolla me varann imorgon efter besöken!
  • Pell

Så fruktansvärt. Det högg till eller hur jag ska förklara.. Bak i ryggen (ena sidan) liksom ilade och blev illamående höll i sig ett tag kunde inte klocka för försökte hitta något sött att sitta eller stå som kanske underlättade. Nu värker det lite bara. Uhh ville bara klaga, men gisses vilken smärta. 8dagar över idag

• TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 22:58:08 följande:
    Tack :) vi får kolla me varann imorgon efter besöken!
    Öppen 1cm, hinnsvepning gjord. Nu får man bara hålla tummarna :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-02 10:27:11 följande:

Öppen 1cm, hinnsvepning gjord. Nu får man bara hålla tummarna :)

Håller tummarna för att det funkar för dig nu då :) här va de i stort sett samma som sist, bara att tappen rätat sig en del.. Jag blir snart galen!
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-02 11:40:36 följande:
    Håller tummarna för att det funkar för dig nu då :) här va de i stort sett samma som sist, bara att tappen rätat sig en del.. Jag blir snart galen!
    Tråkigt.. Har du inga känningar alls efter dina svepningar? Är du öppen något