SJLN skrev 2016-05-30 20:12:56 följande:
Jag kommer hinna få väldigt mycket gjort om det här ska fortsätta dra ut på tiden. Jag har varit ledig i en vecka och började med att bara vila, behövde verkligen det efter att ha jobbat ända till en vecka före bf. Men sen har vi haft loppis, jag har bakat, jag har lagat punkan på cykeln (efter tre år...) och bytt cykelkedja, satt upp gardinstänger på övervåningen (bara bott i huset i ett och ett halvt år utan gardiner uppe liksom) och imorgon tänkte jag ta och lasera utemöblerna om det inte kommer någon bebis. Går jag över mer kanske jag till och med kan slipa cykelstyret och lacka om det. Jag har verkligen tur som är så pass pigg att jag orkar hålla på och fördriva tiden annars hade jag nog blivit galen på riktigt av alla sms och samtal där lite random folk undrar om det kommit någon bebis.
Vad gör ni andra för att få tiden att gå?
Underbart att du får så mycket gjort, en annan orkar inte ens beställa mörkläggningsgardinerna.... (Ska göra det ikväll- ohållbart då dottern tror det är morgon vid 00 och därmed är vaken till 04.......... Två nätter i rad nu)
Börjar på få sammandragningar men typ 7på hela dagen är inte mycket att hurra för. Dock rädd att vi ska vara hemma för länge. Måste iväg innan långt innan krystvärkarna (36min tog det sist enligt förlossningsjournalen, sen att allt totalt från vattenavgång tog närmare 24h är en annan femma). Vi har närmare 2h bilfärd till BB (med vägomläggningar). Så känner mig lite smått nervös.