• Anonym (gunilla)

Sonen drog av sin klasskompis slöja...

Min son på 8 år går i en klass med blandade nationaliteter, bl.a. ett par som använder hårtäckande slöja. Fick idag via klassföreståndaren höra att min son fått för sig något och slitit av en av flickornas slöjor på lektionen. Framgick inte bakgrunden men flickan blev upprörd naturligtvis. Är rädd att de ska anklaga sonen för att vara rasist eller nått. Känns inte bra då jag försöker få honom att vara öppen mot andra kulturer.

Har vi gjort nått fel i uppfostran? Har han snappat upp det från media tro? Har SD varit och hjärntvättat honom i skolan?

• Svar på tråden Sonen drog av sin klasskompis slöja...
  • Anonym (Gunilla2)

Gunilla, sälj sonen köp en ny

• Sabina

Nej men han är bara ett barn och förstår väll inte varför dom har det, eller så kanske han är förtjust i henne och inte vet hur han skulle få hennes uppmärksamhet. du får välk pratades honom och fråga anledningen till varför och sen förklara att så gör man inte, varför har du inte pratat än med honom vad anledningen var?

• Anonym (:-))

Bravo! Barn ska vara barn och inte tvingas in i könsroller. Hata islam!!!!

• äldreochklokare

han förstår säkert att folk inte vill att man ska dra av klädesplagg, oavsett vilket plagg. Han själv skulle nog inte heller tycka det vore kul om någon försökte dra av honom hans tröja. Om du inte tycker han är stor nog för att ta diskussionen om att man i vissa religioner använder vissa plagg, så ta inte det nu. Prata bara om att vi alla bestämmer över oss själva och att ingen tycker om att man drar i kläderna!

Jag minns i lågstadiet hur, en kort period, några alltid försökte dra ut hårsnoddarna om vi tjejer hade flätor. Det blev ju till slut väldigt kränkande då vissa tjejer (som hade långt hår) alltid blev utsatta. Det är ju ungefär samma situation, vare sig det är slöja, andra kläder eller hårsnoddar. Just själva grejen att nån "ger sig på" någon utan förvarning och utan att den personen har chansen att reagera.

• Anonym (gunilla)
    Nerfherder skrev 2015-08-25 07:47:44 följande:

Som vanligt vid den här tiden på året

Förlåt? Brukar det vara vanligt att barn drar av slöjor i början av terminen menar du?
  • Anonym (mh)

Typiskt svenska rasist-svar. Grattis, ännu en gång visar ni era rätta sidor.

Fel är fel. Oavsett vad det var han drog av så får du tillrättavisa honom.

• Anonym (mh)
    Anonym ( ) skrev 2015-08-25 07:27:13 följande:

Bravo! Barn ska vara barn och inte tvingas in i könsroller. Hata islam!!!!

Idiot
Svar på tråden Sonen drog av sin klasskompis slöja...