• Anonym (gunilla)

Sonen drog av sin klasskompis slöja...

Min son på 8 år går i en klass med blandade nationaliteter, bl.a. ett par som använder hårtäckande slöja. Fick idag via klassföreståndaren höra att min son fått för sig något och slitit av en av flickornas slöjor på lektionen. Framgick inte bakgrunden men flickan blev upprörd naturligtvis. Är rädd att de ska anklaga sonen för att vara rasist eller nått. Känns inte bra då jag försöker få honom att vara öppen mot andra kulturer.

Har vi gjort nått fel i uppfostran? Har han snappat upp det från media tro? Har SD varit och hjärntvättat honom i skolan?

• Svar på tråden Sonen drog av sin klasskompis slöja...
  • Menlaggav

Lägg ner. Inga småflickor bär slöja! Varför skulle de göra det innan puberteten?

Idiot!

• Anonym (gunilla)
    Menlaggav skrev 2015-08-26 21:47:22 följande:

Lägg ner. Inga småflickor bär slöja! Varför skulle de göra det innan puberteten?

Idiot!

Så sött... du var tvungen att registrera dig för att kunna HÄCKLA MIG DIN LILLA LILLA LYMMEL.....

Vad vet du om det? Har sett väldigt unga bära slöja, så sluta vara sån viktigpetter. Kanske inte finns i din kommun men jag vet vad jag själv sett och hört.

Förstår inte varför man blir anklagad för hyckleri bara för att man pratar om slöjor, och varför folk börjar gagga om islam så fort nått sånt här tas upp.

Det känns inte alls kul att bli misstrodd för att förståsigpåare ska in och jävlas med folk.
  • 6skabli7

Barn i femårsåldern har slöja där en av mina barn går. Mitt barn blir retat för att mitt barn inte tror på Allah. Svenskar är en minoritet i barnets klass och på hela skolan. De svenska flyr den skolan. Vi ska byta så fort vi kan... Jag väntar bara på att mitt barn ska fundera mer på det här med religion. Vi säger inget nedlåtande eller berömmande om religiösa, utan låter barnet bilda sin egen uppfattning och vi svarar på frågor så sanningsenligt vi vet.

Kan säga att barnet inte fattar varför de andra beter sig så illa. Språket är horribelt (mycket slang mest), och mitt barn förstår inte ens vad de säger ibland trots att de pratar svenska. Och då är mitt barn ändå normalbegåvad.

• Anonym (gunilla)
    Anonym (radar) skrev 2015-08-26 22:16:57 följande:

Trollallert!!!

Men snälla, varför är folk så förbannat respektlösa på detta forum?

jag gick in här för att fråga om råd och blir kallad ett troll.

Gör ni så här mot alla människor? Fattar ni inte att ni sårar folk? Är ju rena mobbningen här. Märks att mobbare aldrig slutar vara mobbare. Det växer aldrig ur, folk blir bara bättre på att dölja det, men en mobbare är alltid en mobbare. Det ska du veta, RADAR. Dessutom att du väljer att vara ANONYM gör inte saken bättre för din del. Otroligt fegt.
  • Anonym (Hallå)

Ja, det var ovanligt mycket mobbing i den här tråden av någon anledning. Undrar varför?

TS - det enda du kan göra är ju att prata med sonen om att det är fel att slita av kläder, oavsett vilket plagg det är. Tror inte du behöver tänka på rasist-grejen. Det är liksom överkurs för barnet.

För övrigt kan ett barn naturligtvis bära slöja. Det gör de om de vill (vill se ut som mamma, typ).

• lövet2

Frågan är varför han var taskig mot tjejen. Jämför t ex med att han drog ner hennes byxor. Han är 8 år och det har inget med religion att göra, utan att han valde ut något som skulle göra henne ledsen och upprörd. Varför han gjorde så, är något ni bara kan få fram om ni resonerar lugnt med honom - utan att blanda in religion och SD.

• Anonym (Oskar)

Muslimska flickor är inte "skyddade" från sin omgivning, det är positivt att de blir behandlade som andra barn, att din skolas rektor är mentalt retarderad är inte konstigt, det krävs inte ens 1,0 för att få en plats på lärarprogrammet.

• Nayaa

(Oskar): Nu är det väl inte på lärarprogrammet man går i första hand för att bli rektor men det har du säkert koll på med din fantastiska intelligens. Hur många högskolepoäng har du själv skrapat ihop?

• Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 07:38:53 följande:

(Oskar): Nu är det väl inte på lärarprogrammet man går i första hand för att bli rektor men det har du säkert koll på med din fantastiska intelligens. Hur många högskolepoäng har du själv skrapat ihop?

Det är det högskoleprogram du läser för att bli rektor, sen ska du ha arbetslivserfarenhet och läst en vidareutbildning, rektorsutbildning. Just nu har jag 120 högskolepoäng.
  • Nayaa

(Oskar): Så du med dina 120 högskolepoäng sitter alltså och ser ner på rektorer som antagligen först läst en lärarutbildning, jobbat i flera år för att sedan läsa en rektorsutbildning?

Fantastiskt.

Att se ner på lärarutbildningarna verkar vara väldigt inne i vissa kretsar.

Svar på tråden Sonen drog av sin klasskompis slöja...