Tom Araya skrev 2025-10-11 23:16:03 följande:
Precis så uttryckte man sig inom S och V när man inte tog problematiken på allvar, exempelvis genom att lyssna på de som växt upp med den kulturen och har insikten. Det förhållningssättet är inget annat än ett svek mot utsatta kvinnor.
Det finns väldigt starka kopplingar mellan just hederskultur och det våld kvinnor utsätts för, som du inte verkar förstå.
Försök inte. Diskussionen började med att en imam, som numera är uppsagd, uppmanade män att använda våld mot kvinnor. Jag påpekade då att liknande attityder även förekommer bland vissa Sverigedemokratiska politiker något som jag även belyst med olika exempel.
Efter det har jag i flera inlägg diskuterat mäns våld mot kvinnor ? inget annat.
Plötsligt började du svara mig som att jag diskutderade hedersförtyck (vilket jag inte gjorde). Jag har därefter förklarat att hedersförtryck är något annat än det jag diskuterar. Jag har dessutom, tidigare i tråden, tydligt markerat att även hedersförtryck är ett mycket allvarligt problem som måste bekämpas.
Ditt inlägg, som både var gränslöst och fördomsfullt, var ett svar på mitt inlägg om mäns våld mot kvinnor, inte på något inlägg om hedersförtryck.