Mångkultur
Jag har läst det du har skrivit. Men jag undrar varför det ser ut som det gör i Sverige när de blev välkomna hit, och fick all hjälp ekonomiskt? Varför har så många blivit kriminella, och varför är invandrare överrepresenterade när det gäller bidragsbrott? Det är bara att googla rapporter från Försäkringskassan.
Jag är en fattig pensionär, och har jobbat heltid hela livet. Har betalat av CNS, hus- och billån. Äldre invandrare kommer hit och lär sig aldrig svenska, men får ändå grundpension + bidrag. Kan man bli annat än less om man har gjort rätt för sig hela livet?
Min familj och jag flyttade till Frankrike och bodde där i många år. Vi sparade och snålade innan vi flyttade dit, lärde oss flytande franska och fick jobb meddetsamma. Inte levde vi på bidrag!
Det är kanske svårt att förstå för er invandrare, eller andra generationen. Men för oss som har levt i ett tryggt och säkert land så är det väldigt ledsamt och frustrerande att se vad som nu har hänt med Sverige. Gängkriminella, mord, skjutningar och sprängningar. Våra grannländer har i artiklar skrivit att Sverige nu är ett skräckexempel eftersom "svenska" gängkriminella nu har dessa länder som mål. Tror du mig inte så är det bara att googla.
Jag är så trött på det största samtalsämnet här i Sverige, invandringen och de gängkriminella. Tack för mig.
Du kommer kanske att bli förvånad att det som skrivs i rapporten inte stämmer överens med dina samtalsämnen