Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
Besöket gick bra, fick höra hjärtljud vilket var en bra känsla. Jag lider sen tidigare av depression, ångest och stor rädsla för smärta generellt. Förlossningssmärtan känns som den extremaste smärtan av alla och jag har väldigt svårt att hantera situationen. Det är en lång process till att få ett planerat kejsarsnitt beviljat, och jag ska försöka ta mig igenom den mot en vanlig födsel. Men med min enorma rädsla så har jag svårt att se det hända och hoppas i slutändan att jag får ett kejsarsnitt om det inte blir någon skillnad från dagsläget. Känns skönt att bli tagen på allvar även att det kommer bli riktigt jobbigt med alla samtal och saker jag måste gå igenom.
Jag är inte mer hormonell än tidigare, men pga av min depression så ligger de flesta negativa känslor nära ständigt.
V16 (15+0)
Idag går jag in i v 16 och så här känns det just nu. Mina bröst är mindre ömma än innan, jag mår i stort sett inget illa längre, tarmarna är tröga (aj i magen), om jag ligger på rygg i sängen känner jag en liten liten kula på magen (har ni fått ngn mage ännu?), jag är fortfarande oerhört trött och orkeslös älskar att fäa i soffan ensam eller med sambon (är annars världens piggaste och socialaste person). Gått upp 2 kg, nära till ilska och gråt, blir orolig ibland att det skulle vara något med livet i magen.. (fortfarande tråkig och påfrestande känsla) växtvärk" i magen emellanåt, mår ganska bra ändå tycket jag! Hur mår ni och vilka veckor är ni i nu? :)
Hoppar gärna in! BF 29/4 med första barnet. Vecka 12 idag (11+1). Har mått relativt bra under hela grav :) Lite illamående då och då. Kräkts en gång. Molvärk i magen till och från, ömma bröst och väldigt uppsvälld mage. Kan inte ha tighta tröjor. Då skulle folk undra. Och vi har bestämt oss för att vänta med att berätta till efter kub den 20:e :)
Idag måndag så går jag in i v16. Känner mig fortfarande ganska hopplös i min graviditet. Illamåendet har inte blivit mycket bättre, men jag kan nu kontrollera det lite genom att äta med jämna mellanrum och tugga tuggummi hela tiden. Jag hoppas innerligt att det går över snart !! Jag har gått upp ca 5 kilo, det är lite mycket men får skylla på illamåendet som tvingar mig att äta och att jag varit på semester i USA där allt är väldigt onyttigt. Vissa stunder när jag är uppblåst och svullen så kan jag se väldigt gravid ut, men var heller inte direkt smal innan graviditeten heller. Man kan se lite av bulan och den känns tydligt när jag ligger ner och känner på magen. Super mysigt! Nu väntar jag bara på att få börja känna sparkar :) generellt just nu så känner jag mig ganska skeptisk till allt, "är vi verkligen redo för detta?", "hur ska det gå med det här?" Osv. Jag hoppas att det släpper snart och att man kan glädjas åt allt som komma skall :)
Välkommen till gruppen :)
Min oro har släppt en hel del, man kan ändå inte påverka situationen. Men jag kommer nog inte kunna njuta och glädjas ordentligt för ens jag har gjort RUL. MINDRE ÄN TRE VECKOR KVAR! Typ det enda jag tänker på :P haha. Nä men jag längtar så otroligt. Tänk att äntligen få se det lilla livet, att äntligen kunna "förstå" att det är en bebis där inne. Att kunna berätta för ALLA, att äntligen planera inför framtiden och kanske göra några första inköp :) Har inte vågar tänka ngnting nu innan.Är fortfarande rädd att de typ ska säga "nämen, det är ju ingen bebis här inne", hehe. Som sagt kommer bli så SKÖNT och vara en sådan lättnad efter RUL..
Hej!
Hoppar gärna också in här! Är gravid i vecka 16 (15+2) och beräknad till 4/4. Har kommit in i en "dözon" där jag inte har så mycket symtom längre. Illamåendet har äntligen försvunnit men då kom sprängande huvudvärk i stället. Haha alltid är de något :p
Vi har rul 12/11 och jag längtar såååå!! :D
Hej! Jag är 20 år från Stockholm och väntar mitt första barn. Är i v.13+0 idag :)
Välkomna till gruppen :)
Jag hade också den känslan med att tänk om de säger att det inte finns nått där inne, men fick ju det bekräftat på mitt tidiga ultraljud, så skön känsla att se nått där. Nu är det inte långt kvar til rul, 3/11. Ska bli kul att se lilla livet igen och hoppas på att allt är bra. Min man vill gärna veta könet på barnet, men inte jag. Är det någon av er som ska ta reda på det ?
Jag vill gärna ta reda på det. För att stilla min nyfikenhet. Men sambon vill inte så här hemma är de under förhandling :)