Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
jag mår vell ok nu, kräks fortfarande varje morgon och har gjort det sedan jag plussa i v 5 typ. då i flera veckor kräktes jag kanske 8 gånger per dag oftast, sen blev det mindre, har också haft starkt illamående från jag plussa från jag vaknar till kvällen och det har försvunnit mer och mer nu senaste 3 veckorna så mitt liv var väldit begränsat kan jag säga , kunde inte göra annat än ligga hemma typ fast jag inte ville något hellre än att gå ut på promenader osv :/ kunde inte ens gå till mataffären som är ca 300 meter bort :/
misstänkte också att jag hade fått uvi iförrgår. men det hade jag inte, men jag va tvungen att kissa hela tiden och det sved lite också, kände mig inte heller klar fast jag kissat klart. men provet va helt rent så nu går jag och är orolig istället att provet visade fel som det ibland kan :/ det är ju inte bra att gå med uvi länge när de kan orsaka missfall i värsta fall om det går långt utan vård :/ men försöker tänka positivt att det händer mycket där nere och drar och det växer och babyn går upp i vikt och pressar på blåsan så man kanske man misstolka och tro det vider fast de e något annat, låter det logiskt? men tanken går ju ändå till att det skulle va uvi iallafall. blä jag blir galen. vill ju allt ska gå vägen <3
nu ska jag sluta skriva en hel bok här, men när man är igång blir det långt.
Hoppas ni andra har haft en skönare graviditet än jag :) det är svårt att njuta när alla tankar går till illamåendet 24/7
Det är absolut inte en dans på rosor att vara gravid :P även om det samtidigt är det mysigaste i världen så är det oerhört mycket som är jobbigt och ansträngande. Tur att det kommer att vara värt det i slutändan..
En annan sak som jag tänker mycket på just nu är mammaledigheten. Jag läser på högskolan, så oavsett när jag "går hem" så är tanken att jag ska börja läsa exakt ett år efter att jag har gått hem då kursen jag missat går igen. Någon i samma sits?
Hur tidigt tänker ni att ni ska gå hem? Vet att det är en jätte svår fråga som beror jätte mycket på hur man kommer att må den sista tiden/om man blir dålig och så vidare. Men hur har ni tänkt er på ett ungefär?
Jag måste anpassa mig efter kurserna.. vilket inte är det lättaste, ska prata med sudievägledaren och se vad han tycker..
Nej fy, det är verkligen inte enkelt, jag är faktiskt ganska trött på det redan nu och lite olycklig över att det inte är så härligt som jag hade tänkt mig innan. Mår bara dåligt och har ont tycker jag. Men såklart så blir det ju värt det i slutändan.
Jag har ju redan fått gå hem då, så totalt blir jag hemma i ca 5 månader innan bf. Det är tufft men min läkare tyckte inte att jag skulle jobba mer och då fick det bli så. Men jag längtar tillbaka till jobbet :P
Sen tänker jag mycket på hur länge man ska bara hemma, jag tror att jag bara i Norge kommer ha möjligheten att vara hemma 1 år med barnet, går inte att justera sina egna dagar med föräldrapenning. Men egentligen så önskar jag artist kunde stanna hemma längre.
Nej fy, det är verkligen inte enkelt, jag är faktiskt ganska trött på det redan nu och lite olycklig över att det inte är så härligt som jag hade tänkt mig innan. Mår bara dåligt och har ont tycker jag. Men såklart så blir det ju värt det i slutändan.
Jag har ju redan fått gå hem då, så totalt blir jag hemma i ca 5 månader innan bf. Det är tufft men min läkare tyckte inte att jag skulle jobba mer och då fick det bli så. Men jag längtar tillbaka till jobbet :P
Sen tänker jag mycket på hur länge man ska bara hemma, jag tror att jag bara i Norge kommer ha möjligheten att vara hemma 1 år med barnet, går inte att justera sina egna dagar med föräldrapenning. Men egentligen så önskar jag artist kunde stanna hemma längre.
nu har mitt illamående försvunnit nästan helt, kräks inte heller mera, är idag i v 19+6 och imårgon är det exakt en vecka till Rul, så spännande :D tiden har gått sjukt snabbt, vid kub va det 9 veckor till Rul och jag tycker det va precis nyss jag såg den lilla första gången Vill ni andra veta kön eller kanske ni redan vet ( Eftersom Rul e senare i Finland där jag bor :P ) ? istället för illamående har jag dock foglossning vilket visar sig i tortyr liknande ryggont, känns som att ryggraden längst ner slits av när jag böjer mig eller vänder mig på natten eller när jag ligger ner :/ har dock avtagit lite med dagarna nu.
Ska åka och prova en vagn samma dag som rul, har inget körkort men har nära till affärer och mvc osv så brio smile verkar som den perfekta för mig om den känns skön när jag får se på den nästa måndag, den har sjukt stor varukorg, svängbara hjul vilket jag vill ha, suffleten går långt ner så det blir mysigt i vagnen när jag kommer gå överallt, den låter dock rätt mkt när man fäller upp den har jag hört men det stör mig inte när alla andra saker i den passar mig så bra, plus att den finns i svart chassi med röd/svart liggdel, ÄLSKAR rött :) ska köpa paketet med isofix biladapter ( Till mamma och pappas bil ) och babyskydd som kan klickas fast direkt i chassit utan adapter också, chassi, liggdel och sittdel :)
Har ni funderat på vagn och när ska ni köpa? jag ska beställa den från nätet och vet att man får den på ca en vecka så ska vänta någon vecka än :)
långt inlägg ingen, sorry men det är så kul att skriva och diskutera :D
Vi har precis börjar prata om vagn här hemma. Bebis faster har en vagn hemma som vi ska åka och kika på. Den har används utav ett barn tidigare och ska tydligen vara fräsch :) Jag tycker inte att det är fel att använda en ärvd vagn så länge den är säker och fräsch. Om inte den skulle vara något för oss så ska vi åka och köpa en tror vi :) Hur tänker ni med andra hands vagnar?
Vi har precis börjar prata om vagn här hemma. Bebis faster har en vagn hemma som vi ska åka och kika på. Den har används utav ett barn tidigare och ska tydligen vara fräsch :) Jag tycker inte att det är fel att använda en ärvd vagn så länge den är säker och fräsch. Om inte den skulle vara något för oss så ska vi åka och köpa en tror vi :) Hur tänker ni med andra hands vagnar?
Jag tycker inte det är något fel på att köpa en vagn som är använd, men jag skulle aldrig köpa en random via nätet utan vill känna personen någolunda som säljer den, vissa förvarar ju vagnen utomhus i något garage eller sådär och om dom inte skött vagnen bra utan kanske råkat ha den ute mycket i regn eller snö utan skydd kan det ju va mögel och vad som helst i vagnen. känner en som har köpt 3 vagnar på 3 år begagnade på nätet och hon fick slänga dem för det lukta mögel efter en tid och dom va inget bra skick märkte hon, så hellre av någon man känner och litar på att dom talar sanning eller en bra väns bekant eller något som man kan lita på :) men det är ju bara min åsikt, men hon som köpt sådär många vagnar så har nog spenderat över en ny vagns pris nu redan så jag tycker det är värt det då att köpa en ny så man vet den håller om man inte hittar någon från bekant kretsen att köpa :)
Jag tycker inte det är något fel på att köpa en vagn som är använd, men jag skulle aldrig köpa en random via nätet utan vill känna personen någolunda som säljer den, vissa förvarar ju vagnen utomhus i något garage eller sådär och om dom inte skött vagnen bra utan kanske råkat ha den ute mycket i regn eller snö utan skydd kan det ju va mögel och vad som helst i vagnen. känner en somhö har köpt 3 vagnar på 3 år begagnade på nätet och hon fick slänga dem för det lukta mögel efter en tid och dom va inget bra skick märkte hon, så hellre av någon man känner och litar på att dom talar sanning eller en bra väns bekant eller något som man kan lita på :) men det är ju bara min åsikt, men hon som köpt sådär många vagnar så har nog spenderat över en ny vagns pris nu redan så jag tycker det är värt det då att köpa en ny så man vet den håller om man inte hittar någon från bekant kretsen att köpa :)