• M A F H H

    Vilket av dessa pojknamn är finast?

    Jag fattade inte hur man skapar en omröstningstråd... tyvärr, så det får bli utan.

    Jag har ett par pojknamn som jag gärna vill att ni ska ge era åsikter om, och skriva vilket namn ni tycker är finast/minst fult.

    Namnen:
    Hamza
    Hussein
    Hassan
    Issa
    Mahdy

    Alla uttalas som de stavas, och Mahdy uttalas "Mahdi", med h:et, och inte "Madi". 
    Gillar ni inte namnen så kan ni bara skriva vilket ni tycker är minst fult.. inte svårare än så. :)

    Är tacksam för alla svar. 

  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn är finast?
  • grind

    Tänk på att det är svårare att få jobb i Sverige med utländskt klingande namn.

  • M A F H H
    grind skrev 2015-09-01 23:12:38 följande:

    Tänk på att det är svårare att få jobb i Sverige med utländskt klingande namn.


    Är knappast mitt eller mitt barns fel i sådana fall.
    Jag tycker inte om svenska namn så ser ingen anledning till att ge mina barn det bara för att en del har fördomar, jag vill ha namn med betydelser som är viktiga för mig, dessutom ska jag få välja namn på mina barn lika mycket som alla andra får välja. 

    Tack till er alla som svarat förresten. :)
  • Anonym (:))
    glutten skrev 2015-09-01 23:00:26 följande:

    Issa


    Japp Issa helt klart :)
  • fluu

    Hamza får jag nog ta. Det låter snällt och är hyfsat enkelt i Sverige. Mahdy åter himla vackert, men känns väldigt krångligt i Sverige.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Comet

    Jag tycker att Hamza och Mahdi är minst fula... Men jag tror inte att man gör barnet en tjänst när man väljer så ovanliga och krångliga namn.

  • Unaangelita

    Issa är en förkortning på Isabelle, Isabella, Isadora oav..dvs ett tjejnamn i Sverige. Är lite konstigt att döpa en kille till just det namnet om det är meningen att barnet ska växa upp och leva i Sverige.

    Jag röstar definitivt på Mahdy! Ovanligt och fint.
    Hussein och Hassan är väldigt vanliga namn och rätt tråkiga. Hamza för mina tankar till en mindre trevlig bekantskap från förr så därför gillar jag inte det namnet haha.

  • M A F H H
    Comet skrev 2015-09-18 13:27:32 följande:

    Jag tycker att Hamza och Mahdi är minst fula... Men jag tror inte att man gör barnet en tjänst när man väljer så ovanliga och krångliga namn.


    Krångliga namn i Sverige är det, jag gör inte heller barnet en tjänst genom att ge barnet ett namn jag tycker är fult, bara för att det är vanligt och svenskt. :) 
  • M A F H H
    Unaangelita skrev 2015-09-18 15:18:57 följande:

    Issa är en förkortning på Isabelle, Isabella, Isadora oav..dvs ett tjejnamn i Sverige. Är lite konstigt att döpa en kille till just det namnet om det är meningen att barnet ska växa upp och leva i Sverige.

    Jag röstar definitivt på Mahdy! Ovanligt och fint.
    Hussein och Hassan är väldigt vanliga namn och rätt tråkiga. Hamza för mina tankar till en mindre trevlig bekantskap från förr så därför gillar jag inte det namnet haha.


    Är väl mer stavningen Isa som är en förkortning?
    Hursomhelst, Issa är Jesus namn och han är definitivt ingen tjej. 
    Men förstår att det kan bli krångligt.. men folk får helt enkelt leva med det. :)

    Tack så mycket för svaret iallafall! 
Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn är finast?