• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • lillisaa

Hej!

Jag hoppar in här, fick MA i Juli och fick ett nytt positivt test nu här om dagen :D
    Det blir mitt och sambons första :)

• Loviedovie

Jag hoppar också in här!

Jag plussade för en vecka sedan, är i 4+3 idag. Hade ett missfall i maj, i vecka 6. Och idag upptäckte jag lite brunfärgade flytningar och en pytteliten koagel (2x3mm kanske) som var lite mer blodfärgad. Alltså denna oron...????

Ringde gynakuten som inte tyckte det var något att oroa sig för i nuläget. De tror det kan vara lite av den mens som inte kom när jag blev gravid. Fick en tid för ul i början av oktober. Jag hoppas bara så innerligt att det inte blir mer än såhär!! Hoppas på majbebis precis som ni andra ??

Någon annan som haft något liknande?

• Loviedovie

De där frågetecknen är smileys egentligen haha..

• LindaPernilla
    smultronblomma skrev 2015-09-11 10:20:30 följande:

Fy va tråkigt, emjh! Rynkar på näsanRynkar på näsan

Va kul! Ja det är lika bra att få det gjort! Jag ringde häromdagen och fick tid den 13/10. 

Jag mår bra! Känner mig inte alls tröttare än vanligt och inget illamående. Det enda symtomet på att jag är gravid är att brösten är hårda och ömma. 
    Hur mår du?

Åh, jag mår fint! Brösten som gör ont bara, men utöver det mår jag bra! Trött, men å andra sidan blir jag alltid trött & orkeslös på hösten.. så det är nog en kombo. Blir dock spännande att se hur det går för mig att obba natt inatt UTAN energidryck som man ska hålla sig ifrån under graviditeten. Är beroende av dessa på nattpassen, haha. Någon som vet nåt annat (förutom att gå ut & kuta runt huset vid trötthet) som håller en vaken!? Något drickbart med energi i!?
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-11 14:53:20 följande:

Jag hoppar också in här!

Jag plussade för en vecka sedan, är i 4+3 idag. Hade ett missfall i maj, i vecka 6. Och idag upptäckte jag lite brunfärgade flytningar och en pytteliten koagel (2x3mm kanske) som var lite mer blodfärgad. Alltså denna oron...????

Ringde gynakuten som inte tyckte det var något att oroa sig för i nuläget. De tror det kan vara lite av den mens som inte kom när jag blev gravid. Fick en tid för ul i början av oktober. Jag hoppas bara så innerligt att det inte blir mer än såhär!! Hoppas på majbebis precis som ni andra ??

Någon annan som haft något liknande?

Man blir ju så orolig bara för minsta lilla blod! Jag hade flera blödningar med mitt andra barn, tror inte att du behöver oroa dig. Men skönt att du fick ett ul för din egen skull så oron för släppa. Kram!
  • Loviedovie
    fair skrev 2015-09-11 18:15:51 följande:

Man blir ju så orolig bara för minsta lilla blod! Jag hade flera blödningar med mitt andra barn, tror inte att du behöver oroa dig. Men skönt att du fick ett ul för din egen skull så oron för släppa. Kram!

Ja precis, man försöker att tänka på annat men det går knappt. Var dina blödningar röda eller bruna? Har förstått att man kan ha båda varianterna och att det ändå är "normalt". Ja man får väl bara vänta och se vad som händer.. Tack för stödet :) kram
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-11 18:41:00 följande:

Ja precis, man försöker att tänka på annat men det går knappt. Var dina blödningar röda eller bruna? Har förstått att man kan ha båda varianterna och att det ändå är "normalt". Ja man får väl bara vänta och se vad som händer.. Tack för stödet :) kram

Om jag inte minns fel så var de röda. Ganska mycket en gång. Men mest var det rosa flytningar.. Jag ska hålla tummarna för dig! !
  • Wilja87
    EmPe skrev 2015-09-11 14:50:45 följande:
    Jag är i v 6 (5+4). Bf 9 maj.
    Detta blir mitt 2:a barn. Har en liten kille på 1.5 år.

Blir detta ditt första barn?

ÅH nästan samma! Gud vad roligt. Jag är i vecka 7 idag. BF 6 Maj!!

Då har du koll på vad som händer, själv är detta mitt första!

• EmPe
    Wilja87 skrev 2015-09-12 07:20:21 följande:

ÅH nästan samma! Gud vad roligt. Jag är i vecka 7 idag. BF 6 Maj!!

Då har du koll på vad som händer, själv är detta mitt första!

Ja, jättekul:) Har kanske lite mer koll denna gången men det sägs ju att alla graviditeter är olika..återstår att se:) Har du hunnit smälta att du är gravid? Ni hade försökt rätt länge va?
Svar på tråden Majbebisar 2016