• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ananass

Hej, hoppar gärna in här jag med trots att det fortfarande är tidigt :D har bf 18 maj.

Är 23 år, min sambo 24, blir vårt första barn om det går hela vägen.

Var en lång resa för oss, tog 20försök innan vi fick vårt första plus! Och plötsligt bara var det dags visst :)

• LindaPernilla

Vi velar lite med kön.

Med första tog vi reda på könet.

Våran andra ville vi INTE veta. Men när barnmorskan skrev ut våra UL bilder så var det en bild av endast en snopp! Så där fick vi ju reda på det liksom ändå.

Men nu velar vi lite.. ibland vill jag bara veta och ibland vill jag inte veta för en gång skull, haha. Men vi får se..

• MimmiGbg
    Mymlan1986 skrev 2015-09-14 16:58:35 följande:
    Jag bor i GBG, BF 11-5 :)
    Vad roligt! Är det er första? Vilken MVC tycker ni verkar bra att gå till? :)
  • Marisol
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 16:01:23 följande:

Tja! Plussade 27 aug och är idag i v 7 Beräknad BF säger min app bör vara 5:e maj. 

Någon som träffat BM än? Någon mer i Götet som ska ha i slutet av April - början av maj?

Javisst Mimmi! BF 12 maj enligt min egen beräkning. Tredje gången gillt. :)
  • Mymlan1986
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 22:00:05 följande:
    Vad roligt! Är det er första? Vilken MVC tycker ni verkar bra att gå till? :)
    Ja det är vårt första. Jag har bokat tid på Munkebäck MVC för inskrivning, har varit där någon enstaka gång tidigare och då var det bra. Men tycker att det är väl långt till December för RUL så kanske får boka en privat för att se att allt ser bra/normalt ut. Dock vet ju ingen om den extra strålningen kan vara skadligt så jag vet inte än. Själv?
  • Liverbird91

Hej!
    Det digitala testet visade v 2-3 igår! Svårt att smälta och har nog inte riktigt förstått det än, men vi är jätteglada och förväntansfulla!
    Första gången för oss båda (jag är 24) och tänkte ringa barnmorskemottagningen imorgon.
    Jag hoppas de har tid snart, kanske ett möte kan få mig lite mindre nervös.. Skönt att läsa era texter dessutom!!

• emjh
    Liverbird91 skrev 2015-09-14 22:46:08 följande:

Hej!

Det digitala testet visade v 2-3 igår! Svårt att smälta och har nog inte riktigt förstått det än, men vi är jätteglada och förväntansfulla!

Första gången för oss båda (jag är 24) och tänkte ringa barnmorskemottagningen imorgon.

Jag hoppas de har tid snart, kanske ett möte kan få mig lite mindre nervös.. Skönt att läsa era texter dessutom!!

Grattis!

När vi gick på vårt första MVC-besök var jag jättenervös över att jag kanske inte var gravid trots allt och jag trodde de skulle dubbelkolla men det var bara en massa prat. :)

Men det känns mer på riktigt när man har varit där.
  • Chreool

Heej :) jag vill gärna oxå hoppa in här! Plussat idag heeelt otippat. Hade bara en magkänsla igår och tänkte att jag måste testa, tur var ju det.. 2-3 veckor stod de. Så nu är de väl bara hoppas att de går bra :) alltså när ska man ringa å skriva in sig?

• emjh

Hjälp vad det molar. Andra dagen i rad och det är väl därför pluset kom tillbaka, för att det har börjat växa i magen nu.

Jag ska hur som helst ta ett nytt test imorgon bara för att...

Jag kommer förresten bara hinna jobba drygt två månader innan bebisen kommer. Hoppsan. Ingen höjdare för karriären kanske men å andra sidan är mitt motto "familjen först" och jobba hinner jag göra så det räcker. :)

• emjh
    Chreool skrev 2015-09-14 23:19:15 följande:

Heej :) jag vill gärna oxå hoppa in här! Plussat idag heeelt otippat. Hade bara en magkänsla igår och tänkte att jag måste testa, tur var ju det.. 2-3 veckor stod de. Så nu är de väl bara hoppas att de går bra :) alltså när ska man ringa å skriva in sig?

Grattis!

Du kan ringa imorgon om du vill. Du får en tid några veckor fram. Det händer inte så jättemycket i början men är man ivrig (som jag) så kan det vara skönt att boka in det så fort som möjligt. :)
Svar på tråden Majbebisar 2016