• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Kawinna
    MammaNenne skrev 2015-09-15 14:31:24 följande:

Ringde in till Kvinnokliniken ihop om att få komma in på ett vul, det fick jag absolut inte enligt den otrevliga kvinnan i luren. :( 

Fick missfall som sagt och ville bara se att det faktiskt är något därinne! Hon sa också att jag inte skulle förvänta mig att denna graviditet skulle gå vägen då de rekommenderar en mens emellan.. Blir mer och mer stressad känner jag :( Någon av er som fått missfall och blivit gravid igen direkt efter? 

Vill såååå ha min majbebis! :/

Tråkigt med dåligt bemötande!

Jag fick mf och blev gravid direkt efter och det resulterade i ett finfint barn :)
  • Paradise City

Hej allihopa!

Hoppar in här om det är okej? Plussade igår. Ganska chockad men väldigt, väldigt glad. BF 11/5-16 enligt familjeliv. Mår oförskämt bra, molvärk och ömma bröst är allt. Detta är vår trea! :)

• EmPe
    MammaNenne skrev 2015-09-15 14:31:24 följande:

Ringde in till Kvinnokliniken ihop om att få komma in på ett vul, det fick jag absolut inte enligt den otrevliga kvinnan i luren. :( 
    Fick missfall som sagt och ville bara se att det faktiskt är något därinne! Hon sa också att jag inte skulle förvänta mig att denna graviditet skulle gå vägen då de rekommenderar en mens emellan.. Blir mer och mer stressad känner jag :( Någon av er som fått missfall och blivit gravid igen direkt efter? 

Vill såååå ha min majbebis! :/

Alltså vissa människor ska ju inte jobba inom vården..:(

Jag blev gravid direkt efter mf. Fick mf den 3 aug och plussade igen den 27 aug. Är nu i v 7. Finns inget farligt med att bli gravid direkt. Anledningen till att de rekommenderar en mens i mellan är för att det kan vara svårt att räkna ut hur långt gången man är om man inte haft mens.
    Jag har själv tid för vul om två veckor just för att stilla oro. Vet inte hur det fungerar där du bor men jag skulle nog rekommendera att kontakta din bm och boka vul därigenom. Lycka till;)
  • kämpe82

Åh vågar knappt hoppa in här men plussade i lördags efter 10 års försök till graviditet och 6 ivf! NU var det min tur :)

• Amanda2016

Hej hej,

Plussade för 1 vecka sedan och är nu i v5+2! är fruktansvärt glad men också chockad och lite orolig. Har aldrig varit gravid förut (har aldrig försökt heller) Jag är 32 år och blev gravid på första försöket. Ringde barnmorskan och fick också höra att jag kanske inte e gravid och det finns ingen anledning att ens kontakta barnmorska fören tidigast vecka 9. Jag ringde bara för att få höra några betryggande ord men kände att jag var till besvär och att jag inte skulle hoppas för mycket. Jag är iaf super glad :) Känner dock att kroppen redan förändrats känner mig redan större och lite orolig hy men mår annars väldigt bra.

• Josefin-88

Hoppar in jag med :)

Har bf 5 maj! Det är mitt tredje barn och sambons första. Är lite nervös, känns som att det var så länge sen jag var gravid sist. Min yngsta är 7,5 år nu och äldsta är 10 år.

• MammaNenne
    EmPe skrev 2015-09-15 21:29:52 följande:
    Alltså vissa människor ska ju inte jobba inom vården..:(

Jag blev gravid direkt efter mf. Fick mf den 3 aug och plussade igen den 27 aug. Är nu i v 7. Finns inget farligt med att bli gravid direkt. Anledningen till att de rekommenderar en mens i mellan är för att det kan vara svårt att räkna ut hur långt gången man är om man inte haft mens.
    Jag har själv tid för vul om två veckor just för att stilla oro. Vet inte hur det fungerar där du bor men jag skulle nog rekommendera att kontakta din bm och boka vul därigenom. Lycka till;)
    Oj då ligger vi ganska lika med allt! Fick MA 6 aug och är nu beräknad till 16/5 ????

Nää ja vet inte heller hon sa bara att "ja du är gravid, det kan du ju räkna ut på veckorna, men några vul gör vi inte, och räkna inte med att det går vägen! Vi rekommenderar alltid en mens emellan annars finns det stor risk att det blir samma sak igen" skit otrevlig! Inge roligt alls att höra!

Ska tala med min BM nästa fredag om hon kan boka in! ????
  • LindaPernilla
    kämpe82 skrev 2015-09-15 22:00:49 följande:

Åh vågar knappt hoppa in här men plussade i lördags efter 10 års försök till graviditet och 6 ivf! NU var det min tur :)

Men åh, så underbart!!!! Grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Majbebisar 2016