• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:14:46 följande:

Och jag har dementerat skitsnacket med lite mer verklighetsförankring.

Nej, det är ett korrekt uttryck om det rör sig om "ensamkommande" som trollar fram en hel familj direkt efter autoput har slagit in, lögnare är dom i dom flesta fall också när det kommer till åldern.

Nej, det står att dom eventuellt kommer bli erbjudna ersätningslägenhet vilket i sig betyder ingenting, välfärd för tredje världen på Migrationsverkets bekostnad, välfärd till svenskar finns det ingen kvar.

Nej. Det står ju klart och tydligt i artikeln att studenterna blev erbjudna likvärdiga lägenheter.

Hur menar du att du dementerat "skitsnacket"? Med "verklighetsförankring" dessutom?

Gärna något (länk) utöver din främlingsfientliga åsikt kring att de flesta ensamkommande barnen ljuger om sin ålder. Magstark påstående, och nu vill jag inte ha en artikel om ATT det hänt, utan något som bekräftar din teori om att "dom flesta är lögnare".

Allt främlingsfientligt skitsnack som du inte kan motbevisa att det är just skitsnack, tänker jag inte ens bemöda mig att bemöta. Fakta däremot.
  • Anonym (Vänster)
    KillBill skrev 2015-09-13 12:46:06 följande:

Även fast det finns många utvecklingsområden i svensk sjukvård är jag övertygad om att Sverige kommer att placera sig högt i varje objektiv internationell undersökning avseende resultat och kvalitet inom sjukvård.

Okej men dina egna övertygelser är väl knappast intressanta i diskussionen? Eller hur är de relevanta menar du? Du har precis avfärdat källa efter källa men sedan duger dina egna övertygelser bra....?!!

Vad som var intressant var att du länka till en rapport och sedan lämnade ute information. Istället skulle rapporten visa att Sveriges sjukvård är på topp. Och ja visst det är den! Men inte när det kommer till service som väntetider, information etc. Där ligger Sverige längre ner på listan. Men såklart... Din egen källa stämde inte helt överens med den bild som vill sända ut av Sverige. Inte kan man erkänna att det inom skolan och vården kanske blir sämre eftersom det skulle ju kunna tala för att vi faktiskt inte har råd att betala dessa 6000 kr per dygn för ett ensamkommande flyktingbarn i Småland. Att vi inte har råd att ta emot alla dessa flyktingar som kommer hit när andra delar av välfärden får ta stryk?

Bäst att göra som resten av media-Sverige och mörka den informationen som talar för det och sedan lyfta fram allt som låter bra....

Jag vill också ha en generös flyktingpolitik. Varför är det så farligt att prata om en SUND flyktingpolitik också? En flyktingpolitik där vi vill ta in och hjälpa så många vi kan utan att folk som redan befinner sig i landet ska behöva försummas. Det behövs mer pengar till så många andra områden och folk dör i Sverige pga brister inom psykiatrin, äldreomsorgen, sjukvården...

Jag vill också hjälpa så många som möjligt -men det gäller också alla de utsatta som redan befinner sig här i Sverige.
  • MsFry
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:26:43 följande:

Och vansinnet fortsätter.

www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/

Alla ska solidarisk ta det där bak när världen kommer och kräver.

Oh no, disaster! En liten idrottshall på Östermalm i Stockholm används till att härbärgera flyktingar! Jag förstår nu att välfärden har kollapsat!
  • nihka
    nihka skrev 2015-09-13 12:27:17 följande:
    Nej, det ser inte ut så. Flyktingar som ämnar söka asyl släpps inte ombord på internationella flyg.

Hur svårt ska det vara fatta detta enkla faktum?

Inte utan pass nej eller giltig anledning att ta sig till respektive land.

Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?
  • nihka
    MsFry skrev 2015-09-13 16:46:58 följande:
    Oh no, disaster! En liten idrottshall på Östermalm i Stockholm används till att härbärgera flyktingar! Jag förstår nu att välfärden har kollapsat!
    Hahahaha!
  • todo nada

Ja, nu är nog slutet nära...
  • Anonym (b)

Och jag har dementerat skitsnacket med lite mer verklighetsförankring.

Nej, det är ett korrekt uttryck om det rör sig om "ensamkommande" som trollar fram en hel familj direkt efter autoput har slagit in, lögnare är dom i dom flesta fall också när det kommer till åldern.

Nej, det står att dom eventuellt kommer bli erbjudna ersätningslägenhet vilket i sig betyder ingenting, välfärd för tredje världen på Migrationsverkets bekostnad, välfärd till svenskar finns det ingen kvar.

nihka skrev 2015-09-13 12:27:17 följande:
    Nej, det ser inte ut så. Flyktingar som ämnar söka asyl släpps inte ombord på internationella flyg.

Hur svårt ska det vara fatta detta enkla faktum?

Inte utan pass nej eller giltig anledning att ta sig till respektive land.

Hur har du ens mage att sitta och ljuga om människor du inte vet något om.
    Jag antar att du inte ens har vett att skämmas över din svartmålning. 
  • Anonym (galenskap)

Den, och studentbostäder och vårdplatser och äldreboenden och en massa annat så tas ifrån folket som betalar och ges till dom som inte gör det.

nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:
    Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

• Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:26:43 följande:

Och vansinnet fortsätter.

www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/

Alla ska solidarisk ta det där bak när världen kommer och kräver.

Jag har läst dina inlägg i många trådar nu och dom saknar helt sans och vett, däremot är dom fyllda med fördomar, hat och paranoia.
    Det tar du ut på främmande människor som aldrig gjort dig något. 
    Det är vidrigt av dig. 
    Men jag tror också att du mår riktigt dåligt och att du faktiskt tror på det du skriver, 
    Jag är också övertygad om att inget som vi här kan skriva skulle kunna få dig att ändra uppfattning, du är inte öppen för att ta in nån annans synpunkt.
    Du vill bara sprida din propaganda.

Snälla du för din egens skull sök hjälp för det här, för vi kan inte hjälpa dig här och det här är inte friskt. 
  • Anonym (b)
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 17:06:47 följande:

Den, och studentbostäder och vårdplatser och äldreboenden och en massa annat så tas ifrån folket som betalar och ges till dom som inte gör det.

nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

Japp, det är det som kallas solidaritet, människor som hjälper varandra.
    För mig är det något fint.
    Men inte för dig?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!