• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:10:54 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Av det enkla skälet att det var jag som anmälde inlägget samt  att den länk jag anmälde ledde till avpixlat.

Man kan inte begära att somliga ska kunna hålla reda på vart de länkarSkrattande

Jag anmäler för övrigt konsekvent alla inlägg jag ser som länkar till avpixlat. Det är ju viktigt att anpassa sig till den rådande kulturen eller hur?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • todo nada
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:25:00 följande:

Det står fortfarande inte i reglerna att man inte får länka till nyhetssajter.

Det står vidare inget om den specifika sajten som nu diskuteras.

Din åsikt är irrelevant i just detta ärende såvida du inte är moderator.

Varför frågar du om den var icke rumsren enligt mig, om min åsikt är irrelevant?

Du frågar, jag svarar, och nu grinar du för att min åsikt är irrelevant. Hur ska du ha det?
  • Anonym (Putte)
    FDFMGA skrev 2015-09-13 18:26:52 följande:
    Av det enkla skälet att det var jag som anmälde inlägget samt  att den länk jag anmälde ledde till avpixlat.

Man kan inte begära att somliga ska kunna hålla reda på vart de länkarSkrattande

Jag anmäler för övrigt konsekvent alla inlägg jag ser som länkar till avpixlat. Det är ju viktigt att anpassa sig till den rådande kulturen eller hur?
    Vad yrar du om?
    Det var inte jag som länkade till Avpixlat.
  • Anonym (Putte)
    todo nada skrev 2015-09-13 18:28:28 följande:
    Varför frågar du om den var icke rumsren enligt mig, om min åsikt är irrelevant?

Du frågar, jag svarar, och nu grinar du för att min åsikt är irrelevant. Hur ska du ha det?
    Haha, vem grinar?
    Jag bara rättar dig.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-13 18:26:07 följande:

Man får ha sin åsikt, men man får inte vädra den eller sprida den. Åsiktsdiktatur kallas det.

Stackars Gert.. Du får inte vädra dina åsikter utan att enbart få medhåll. Fy vad orättvist.

Börja blogga eller något istället, där kan du isf köra enväldig diktatur utan att behöva bli emotsagd.
  • Anonym (Putte)
    Gert skrev 2015-09-13 18:26:07 följande:
    Man får ha sin åsikt, men man får inte vädra den eller sprida den. Åsiktsdiktatur kallas det.
    Precis, för att länka till slasken och proppen är ju helt ok.
  • todo nada
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:29:55 följande:

Haha, vem grinar?

Jag bara rättar dig.

Du frågar om åsikten jag skrev var enligt mig.

Jag svarar att den var så bla enl mig.

Du svarar med att min åsikt är irrelevant..

Helt okej för min del, knäppt att fråga om något irrelevant bara.
  • Anonym (Putte)
    todo nada skrev 2015-09-13 18:32:06 följande:
    Du frågar om åsikten jag skrev var enligt mig.

Jag svarar att den var så bla enl mig.

Du svarar med att min åsikt är irrelevant..

Helt okej för min del, knäppt att fråga om något irrelevant bara.
    Du söker billiga poänger, det går rätt dåligt.
    Du får rycka upp dig lite nu!
  • absoluteawesome
    todo nada skrev 2015-09-13 18:30:27 följande:

Stackars Gert.. Du får inte vädra dina åsikter utan att enbart få medhåll. Fy vad orättvist.

Börja blogga eller något istället, där kan du isf köra enväldig diktatur utan att behöva bli emotsagd.

Grejen är ju att man inte får länka vad man vill.

Vad är det du inte begriper?
  • todo nada
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:33:09 följande:

Du söker billiga poänger, det går rätt dåligt.

Du får rycka upp dig lite nu!

Du undviker att bemöta det jag skriver eftersom det blev lite pinsamt för dig där. Härligt försök till att komma tillbaka i sadeln genom översittartekniken dock.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!