• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Analysera mera
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:55:28 följande:

Vi har inte råd, vi har inga bostäder, vi har ingen vård vi har inget att erbjuda dom längre.

Läs inlägg 46 framför att framför godhets babblande.

Det beror på så kallade jobbskatteavdrag, inte invandring.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Anonym (vakna för fan)
    Anonym (Mm) skrev 2015-09-09 13:20:20 följande:
    Är det samhällets fel i allmänhet som gör att vi inte har bostäder? Varför inte bojkottar SD och lägga alla deras PR pengar på vården så har vi råd!

Det var bara så dumt att jag låter bli att kommentera.

Anonym (Mm) skrev 2015-09-09 13:22:12 följande:
    Va? Hur sämre? Tänkte kanske om det vi blir många fler på en vecka men hur blir det sämre?

Vad är det med Tyskland? Jag ser bara ett land som tar emot flyktingar med öppna armar som har bra industrier och bra BNP.

Du kan klicka på visa endast och kolla på dokumentären hur bra det är i det islamiserade Tyskland, dom håller på att förlora hela sin kultur just nu.

Tiotusentals tar till gator i protest mot Merkel och politiken hon trycker folket i halsen.

Hur sämre, du skämtar med mig hoppas jag, våldet dom för med sig, vår ekonomi tillåter inte ens satsningar på välfärden för allt slukas av skenande kostnader för bidragsinvandring och rättsväsendet, när bostadsbubblan väl spricker och folk börjar hamna på gatan i ett land där vården kommer vara för dom med pengar så kan vi snacka hur sämre det blir.

Blir riktigt spännande när polis som redan nu står handfallet emot det nya våldet Sverige erfar inte ens vågar visa sig på gatan, redan nu finns det flera hundra områden polis måste ha poliseskort till.

Efter dokumentären så kan du kolla på hur tonårstjejer uppmanas i Tyskland att inte klä sig för utmanande med hänsyn till nykomna som kan missförstå gesten, det är redan även i Sverige.

• Nerfherder
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 13:26:56 följande:

Det är nog endast i pkmupps ögon som Washington post, bbc och lokala tidningar i Sverige anses vara "tvivelaktiga".

Jag skrev det innan och jag skriver det igen, folk som fallit för masspsykosen som omger oss nu anstränger sig till det yttersta för att undvika fakta.Jag har styrkt fakta med länkar, vill du sedan kalla det för fördomar får det väl hänga på dig.

Som du sedan märkte svarade jag inte på din fråga för att det var ganska uppenbart att du försökte bara avleda från sakfrågan och göra nån den vanliga rasistpoäng.

Faktum kvarstår att vi invaderas just nu, länder inom eu faller, världen varnar oss, is skryter hur många dom har redan smugglat in, våra finanser är käpprätt åt skogen.

Det är för övrigt inte jag som säger att muslimer är faran, det kommer från flera oberoende källor.

Vill du framstå som mer oseriös?
  • Analysera mera
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 12:58:40 följande:

Fast det drar ju med sig en hel del som vi inte accepterar i Sverige : hedersmord, omskärelse, halalslakt, kvinnoförtryck osv ..

Eh, nej. I Sverige råder svensk lagstiftning. En invandrare kan inte göra vadsomhelst bara för att hen vill, precis som med svenskar. Och det gör de inte heller, de allra flesta invandrare är anständiga och strävsamma människor, precis som infödda svenskar.
  • Anonym (Fast)
    Analysera mera skrev 2015-09-09 13:35:26 följande:

Eh, nej. I Sverige råder svensk lagstiftning. En invandrare kan inte göra vadsomhelst bara för att hen vill, precis som med svenskar. Och det gör de inte heller, de allra flesta invandrare är anständiga och strävsamma människor, precis som infödda svenskar.

Hedersmord, lilla byn Högsby då?
  • Anonym (jösses)

Fattar ni inte att uber rasisten är en sån där sak man inte på kan tro på?

• Anonym (Monica)
    Analysera mera skrev 2015-09-09 13:31:49 följande:
    Det beror på så kallade jobbskatteavdrag, inte invandring.
    Smart förslag,  höj skatten så befolkningen får mindre pengar att konsumera
    så får vi fler arbetslösa och mindre skatteintäkter som gör att vi måste höja skatten igen och då får vi ännu mindre att konsumera med....
  • Analysera mera
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 13:38:37 följande:

Hedersmord, lilla byn Högsby då?

Hedersmord är fortfarande inte tillåtet bara för att det invandrar människor till Sverige. Nyckelorden här är alltså Svensk Lagstiftning.
  • Analysera mera
    Anonym (Monica) skrev 2015-09-09 13:41:04 följande:

Smart förslag,  höj skatten så befolkningen får mindre pengar att konsumera

så får vi fler arbetslösa och mindre skatteintäkter som gör att vi måste höja skatten igen och då får vi ännu mindre att konsumera med....

Ja, älskar man konsumtion så gör man. Kom bara inte och påstå att SD inte skulle vara ett skattesänkarparti.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 13:26:56 följande:
    Det är nog endast i pkmupps ögon som Washington post, bbc och lokala tidningar i Sverige anses vara "tvivelaktiga". Jag skrev det innan och jag skriver det igen, folk som fallit för masspsykosen som omger oss nu anstränger sig till det yttersta för att undvika fakta.
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-09 13:03:01 följande:
    Din oförmåga att svara på frågan tolkar jag som att dina egentliga aversion är mot just muslimer. Hade jag frågat om du tagit emot bara norska flyktingar utan att specificera deras religion hade du svarat. Och troligen svarat "ja". Att du säger att "muslimer just nu är faran" visar bara på dina extrema fördomar och rasism (ja, jag kallar dig rasist för det är exakt det du är när du tillskriver negativa egenskaper till en heterogen grupp enbart baserat på deras religion). Att påstå att muslimerna är faran är ungefär lika korkat som att säga att män är farliga för att några få våldtar.
    Jag har styrkt fakta med länkar, vill du sedan kalla det för fördomar får det väl hänga på dig. Som du sedan märkte svarade jag inte på din fråga för att det var ganska uppenbart att du försökte bara avleda från sakfrågan och göra nån den vanliga rasistpoäng. Faktum kvarstår att vi invaderas just nu, länder inom eu faller, världen varnar oss, is skryter hur många dom har redan smugglat in, våra finanser är käpprätt åt skogen. Det är för övrigt inte jag som säger att muslimer är faran, det kommer från flera oberoende källor.

Jisses....är det inte jobbigt att vara så paranoid hela tiden? "Vakna" döper du dig till, jag tror du ska ta och följa ditt eget råd...
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!