Anonym (Oj) skrev 2015-09-15 09:30:48 följande:
Bara det faktum att du beklagar dig över att umgänget är ofta, när det i ärlighetens namn är extremt GLEST och att du dessutom gnäller över att ersättningen är låg - vilket jag VET inte stämmer!
Hade du brytt dig det minsta om detta barns välbefinnande så hade du gjort tvärtemot vad du nu gör - du hade beklagat dig hos soc och bett om utökat umgänge då du ser att den lille saknar sin mamma och garanterat skulle må bättre av det.
Barnet har redan "landat" men kommer förhoppningsvis få flytta hem igen så snart som möjligt så jag hoppas att den lille INTE blir alltför hemmastadd i sitt tillfälliga hem!
Ja, jag tycker pga ovanstående att det känns som att ni är ytterliggare ett dåligt familjehem som inte förstått ert uppdrag och det känns mycket tragiskt för detta stackars barn som har haft oturen att hamna hos Er!

Så det är bra för ett barns utveckling mot en trygg vuxen att känna sig som en tillfällig besökare i sitt familjehem som det kanske kommer att bo i många år?
Otrygghet om var man har hemma lägger grund till en stark, självständig och trygg person?
Om det är så att det inte är bra att barn i familjehem inte blir hemmastadda så måste det väl vara bättre med barnhem för där blir barn aldrig hemmastadda och känner att de har ett tryggt hem med någon som bryr sig just om dem.