• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-02 22:25:41 följande:

sökte på pregnancy yoga och fick upp en del. 

#t=20.2095

henne har jag sett på idag, gjorde del 1 och 2.

Vi har fått massa tjock, tung snö idag. Och vad gjorde jag.....jo, skottade....och GISSA om jag får sota för det just nu. kom nästan inte ut av soffan, behövde gå med kryckor för att komma mig till badet och upp till sängen igen. Som tur är har jag en som kan hjälpa mig, så vi har blivit eniga om att skotta kan jag verkligen inte göra. Snöfräsaren stoppar med den typ av snö som är nu, och jag vet hur det blir när man låter den typ av snö ligga och frysa. blä, men på fredag kommer mannen hem, DET ska bli så skönt!

Men fy! Stackare! Ja usch man vill ju bli av m snön men hemskt när man gjort ngt ansträngande. Inte värt det. Tack för länken!! :)
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-02 23:52:12 följande:

Har också dåligt järnvärde...käkar maxdos av duropheron järntabletter (magen i obalans)men ändå ligger jag bara på 120.

Vad har ni i SF mått???

Jag har SF 32 och är i v.29.

Vet inte hade 25 i v 25, ska till bm imorgon på Glukosbelastning får se om hon mäter då med. Vecka 29 här med
  • Spartacus
    Zoey83 skrev 2016-03-03 17:48:33 följande:

Ja, min bm sa till mig att det är maxdos så de inte vill ge mig mer än så.

Men jag vill ju ha upp mitt järnvärde!!! :-/

Oj, jobbigt med täppa, finns det något du kan ta för att underlätta? Typ nässpray?

Hoppas det snart släpper.

Eftersom jag inte tål de höghaltiga järntabletterna (magen klappar ihop totalt) så tar jag 2 hemofer och en gravidtablett kvällstid. .. undviker mjölk/ kaffe/ the som förstör upptaget samt mer frukt och grönt då såklart det kan kanske hjälpa?

Imorgon ul och minsting har fått hög feber troligen sviter av mässlingvaccin... isf har jag 2 barn hemma från dagis och 1 Frita tjej att hämta också... hur gör man då? Vi har inga anhöriga i närheten och man får inte ha m barnen?
  • Niyoh81
    Spartacus skrev 2016-03-03 20:44:30 följande:

Eftersom jag inte tål de höghaltiga järntabletterna (magen klappar ihop totalt) så tar jag 2 hemofer och en gravidtablett kvällstid. .. undviker mjölk/ kaffe/ the som förstör upptaget samt mer frukt och grönt då såklart det kan kanske hjälpa?

Imorgon ul och minsting har fått hög feber troligen sviter av mässlingvaccin... isf har jag 2 barn hemma från dagis och 1 Frita tjej att hämta också... hur gör man då? Vi har inga anhöriga i närheten och man får inte ha m barnen?

Inte...vi hade mina 3 söner och min mans dotter när vi gjorde första ul i v.14. Va inga problem å ingen sa att vi inte fick.

Ska båda fara i morgon? Har inga vänner som kan vara med dom en stund?

Svårt när man inte har anhöriga nära.
  • RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-03-03 20:44:30 följande:

Åh, typiskt. Här där jag gick fick barn inte vara med. Endast en vuxen. :/ hoppas det löser sig!
  • Lizz85

Hej här inne..

Har inte varit in på ett bra tag nu känner jag.. Har jobbat och jobbat och vabbat och vabbat.. ;)

Och nu har jag kört slut på mig själv och har åkt på VÄRLDENS ondaste foglossning så är sjukskriven 2 veckor nu och hoppas det blir fler veckor då jag är liggandes. Får ont bara av att tänka på det..
    Har väldigt svåra foglossningar med bort domningar i benen samt smärta under natten. Sover dåligt osv... Och ändå sjukskrev läkaren mig bara i 2 veckor till att börja med.. Skrivit på intyget om min smärta och att jag har svårigheter att sitta, gå , klä på mig samt att sömnen är störd. Han sa att det definitivt var foglossning och jag hade JÄTTE ont då jag var dit...

Ska till sjukgymnastiken på måndag för test av TENS. Men tvivlar på att jag ens kommer kunna jobba något överhuvudtaget. Klarar inte ens av vardagssysslorna här hemma.. Utan liggläge som gäller.. Hur det nu ska gå!? Legat endast två dagar och är LESS!!! Och har ont.. Kör med vete/värmekudde.. Men jobbigt hålla på att värma den stup i kvarten... Ska se om jag kan hitta en elektronisk värme dyna till bra pris.. 

Jag har alltså arbetat sönder mig! :/
    Skulle sökt hjälp för LÄNGE sedan!
    Har aldrig haft så ont som jag nu har.. 

Är i vecka 31 idag(30+0)
    Annars så är det bra.. Illamåendet har försvunnit vilket är skönt.
    Inte så farligt mycket halsbränna som jag hade med senaste.. 

Längtar nu bara till Maj och bebis.. Håller på var lite less vara gravid nu.. Speciellt när kroppen inte är med mig heller..

• RobzMarley
    Lizz85 skrev 2016-03-04 13:36:51 följande:

Hej här inne..

Har inte varit in på ett bra tag nu känner jag.. Har jobbat och jobbat och vabbat och vabbat.. ;)

Och nu har jag kört slut på mig själv och har åkt på VÄRLDENS ondaste foglossning så är sjukskriven 2 veckor nu och hoppas det blir fler veckor då jag är liggandes. Får ont bara av att tänka på det..
    Har väldigt svåra foglossningar med bort domningar i benen samt smärta under natten. Sover dåligt osv... Och ändå sjukskrev läkaren mig bara i 2 veckor till att börja med.. Skrivit på intyget om min smärta och att jag har svårigheter att sitta, gå , klä på mig samt att sömnen är störd. Han sa att det definitivt var foglossning och jag hade JÄTTE ont då jag var dit...

Ska till sjukgymnastiken på måndag för test av TENS. Men tvivlar på att jag ens kommer kunna jobba något överhuvudtaget. Klarar inte ens av vardagssysslorna här hemma.. Utan liggläge som gäller.. Hur det nu ska gå!? Legat endast två dagar och är LESS!!! Och har ont.. Kör med vete/värmekudde.. Men jobbigt hålla på att värma den stup i kvarten... Ska se om jag kan hitta en elektronisk värme dyna till bra pris.. 

Är i vecka 31 idag(30+0)

Längtar nu bara till Maj och bebis.. Håller på var lite less vara gravid nu.. Speciellt när kroppen inte är med mig heller..

Aj men stackare!!

Mitt stagnerar också här och jag har telefontid m läkaren som redan skrivit ett intyg i jan. Vet inte om jag ska gå ner 50 eller 75%. Han sa sist jag själv får känna efter.
  • Mamacitaa

Varit på Ikea idag. Märks att man blir tyngre :/ har så ont av foglossningen och magen känns hård. . Kanske kan gynna sig när jag närmar mig bf att gå runt på Ikea. ;)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

24+0 idag..... EVIG väntan, i mitt huvud är jag i 28+0. 

Lizz85 skrev 2016-03-04 13:36:51 följande:

Hej här inne..

Är i vecka 31 idag(30+0)

Va jobbigt! är själv i den situationen, men det är inte bra att använda värmekudde där du har ont, utan du ska använda kylpåsar, du ska kyla ned stället. Låter kanske konstigt. Värmen gör att du gör det mer irritabelt.
    Själv älskar jag min värmekudde, men använder den hellre på fötterna eller vid magen. :) 
    Bad och kudde mellan benen, lagde en lång kudde med skummadrass och det fungerar väldigt bra.
    Är själv sjukskriven 100% och använder kryckor pga. bäckenproblemer. INTE kul, känner mig helt tafatt.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!