• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • ivfbullen
    lilsis skrev 2016-04-16 07:17:57 följande:
    Man _kan_ blöda ganska mkt och ändå fortsätta vara gravid.

Jag har inte gjort det förut.
    Ja sant. Får hoppas på att detta ändå går vägen och att vi blir gravida.
    Huff, jobbiga dagar fram till testdagen
  • Virrvarr

Hoppar in här jag med, är på ruvardag 3 med en 5-dagars blastocyst.

7 gången för mig, hoppas på att det är min tur nu. Lycka till alla andra ruvare!

• TyckOmMig

Ruvar även jag på två embryon ena blastocyst andra nästan-hade insättning den 14/4.
    Symtomen så här tidigt är igår dagen efter varm i kroppen blossar upp emellanåt och öm i magen idag liknande svårt att ens gå en promenad mitt på dagen utan att det går i snigelfart kvällen öm i magen igen.

• lilsis

Nu sjunker det så jag kommer väl tillbakagång maj/juni kanske.
  • ivfbullen
    lilsis skrev 2016-04-17 05:30:20 följande:

Nu sjunker det så jag kommer väl tillbakagång maj/juni kanske.

Nej :( skickar många styrkekramar!
    Förlåt om jag frågar men hur märker du att det sjunker? Ett vanligt graviditetstest där du kanske ser om det blir ett svagare och svagare streck?
  • lilsis
    ivfbullen skrev 2016-04-17 09:24:44 följande:

Nej :( skickar många styrkekramar!

Förlåt om jag frågar men hur märker du att det sjunker? Ett vanligt graviditetstest där du kanske ser om det blir ett svagare och svagare streck?

Det övre testet är från igår och visar 3+, det undre från idag 2-3 veckor.
  • ivfbullen
    lilsis skrev 2016-04-17 09:29:05 följande:

Det övre testet är från igår och visar 3+, det undre från idag 2-3 veckor.

Men oooo hatar familjelivs app! Där kan man inte se dina bilder! Ser de nu via webbversionen! Förlåt för min dumma fråga!
  • TyckOmMig

Fick svar på mitt första HCG dag 11 idag 196 visar ett bra värde hoppas nästa ser lika bra ut!

• Regnbågsdröm

Okej, tjejen med googleförbud börjar googla ändå. Kom på mig själv och avbröt. Skriver lite här istället.

Ruvardag 4 idag. Vårt tredje IVF försök men vår andra ruvning. Det är något med RD 4 som jag inte kan sätta fingret på. Vid förra försöket fick jag en extrem spänning i magen och höll på att svimma, blev kallsvettig och var tvungen att sätta mig ner. Googlade runt då ocskså och fick för mig att ägget fäst. Sen var jag absolut inte gravid vid TD, blött floder i två-tre dagar då.
    Men nu då.. Imorse fick jag konstiga "stickningar" i mina nedre delar, så att säga. Höll inte i sig jättelänge, men ändå så pass att jag liksom reagerade över det. Det började liksom "dra" och "sticka" i könet. Någon ruvare som upplevt samma?
    Jag avskyr egentligen att analysera symptom eftersom progresteronet (Crinone) man tar ger en både ömma bröst och molande mage. Men just det här känns ju som något annat, mer tillfälligt. Well, ville nog egentligen bara skriva av mig till er istället för att googla

Svar på tråden En tråd för oss ruvare