Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

1,5 år mellan syskon

Kan ni vara föräldralediga båda två i några månader? Det tror jag skulle gynna alla i familjen! Sedan skulle jag införskaffa en stor lekhage. Det första halvåret kommer vara tufft men sedan går det äldre barnet lite bättre att resonera med.

Köp en docka till barnet och förbered så mycket det går. Låt sedan barnet ha sin docka bredvid dig och "din", och pyssla med. Bra om storasyskonet kan vara delaktig på sin nivå!

• Trippelmamma76

Håller med dig! Vi har inte heller lämnat bort storasyskonet. Hade ju blivit konstigt att bli bortlämnad i samband med att det kommer en ny bebis... Skillnad om de redan går på dagis. dessutom minskar risken för bla RS (vilket du nästan garanterat utsätter bebisen för om du skolar in en ettåring på dagis samtidigt.)

Amanda84 skrev 2015-09-14 11:57:37 följande:

Eftersom sonen inte går på dagis/dagmamma nu så tycker jag att det verkar dumt att inskola honom bara för att han får ett syskon. Då blir det ju två stora förändringar i livet (egentligen tre förändringar i och med pappans jobb) på en och samma gång.

Svar på tråden 1,5 år mellan syskon