• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Lulak1 skrev 2016-06-08 18:07:42 följande:

Stort grattis till alla som har sina bebisar nu !
    Min förlösning blev inte som jag tänkte men det gick bra.
    Vår kille ska hetta Leo helt ny namn för oss som kom från storebror efter han var född .
    Han vägde 3590 och 50 sm och kom på bf den 16.05( som info för listan) .
    Nu 3 v gammal 3800 och 54 sm .

Finns det någon som funderar på en till bebis :) ? 

Grattis! Jag hör till dem som definitivt stängt bebisfabriken. Blir fyrtio nästa år och vill inte spy i 40 veckor till! Har redan skänkt bort alla gravidkläder.
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2016-06-09 11:19:31 följande:
    Unga föräldrar läste jag moahahaha
    Haha ja igår läste jag seniorrabatt som hemorrojder.... Mohaha... Snurrigt
  • Junilängtan

Vecka 41+0 idag och ultraljud för att se hur han har det där inne. Blir en liten en här, låg precis under gränsen för vad som räknas som för liten på magmåttet (bebisens) så blev skickad till specialmödravården för ctg - där såg allt fint ut tack och lov. Var även fint flöde i navelsträngen, men barnmorskan som gjorde första UL lyckades ju skrämma upp en - överläkaren på spec. lyckades lugna ner oss och verkade nästan irriterad på bm som skickade dit oss.

Men nu kan han bannemig få komma! :)

• Sookie85

Junilängtan:

Trodde det bara var jag som gått över tiden... Vad trodde dom den lille vägde? Kommer du bli igångsatt? Är i v 40+2 och varje dag känns sjukt seg!!

• Junilängtan
    Sookie85 skrev 2016-06-10 17:47:46 följande:

Junilängtan:

Trodde det bara var jag som gått över tiden... Vad trodde dom den lille vägde? Kommer du bli igångsatt? Är i v 40+2 och varje dag känns sjukt seg!!

3200 - så tror inte jag "vinner" med min gissning på 3800, haha! Ska till bm på tisdag, då blir det väl prat om eventuell igångsättning. De tog tydligen bort att ivfare blev igångsatta vid en vecka över tiden vid årsskiftet, i alla fall i stockholm.

Har du varit på UL-kontroll än?
  • Sookie85

Junilängtan:

Jag är "bara" i bf +4 så ul till nästa helg om den inte tittat ut. Min uppskattades till att väga 3700 gr vid bf så nu är jag rädd att det blir en stor bebis som ska ut!

• Junilängtan
    Sookie85 skrev 2016-06-11 08:33:26 följande:

Junilängtan:

Jag är "bara" i bf +4 så ul till nästa helg om den inte tittat ut. Min uppskattades till att väga 3700 gr vid bf så nu är jag rädd att det blir en stor bebis som ska ut!

Åh, får hoppas att er plutt vill titta ut innan dess, som du säger känns ju varje dag som en evighet! Födelsevikten har vad jag hört inte så jättestor inverkan på förlossningen, huvudomfånget är i princip detsamma oavsett vikt och är väl det mest jobbiga att pressa ut ;)
  • Junilängtan

Tänkte bara hoppa in och meddela att det blir bebbe här snart, igångsättning antingen idag eller imorgon! Vattnet gick igår, åkte in till förlossningen allt såg fint ut, kommer hem, lägger mig, går och kissar. Ser att fostervattnet är grönbrunt - in till förlossningen igen och blir kvar för observation. Bebis har bajsat i fostervattnet :(

Så ni får gärna hålla någon tumme för att han inte tar skada av det!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15