• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-06-16 06:01:16 följande:
    Jo, kan nog vara så! Även om jag fick vänta kvar på antenatal när jag väl var öppen 4 i avvaktan på ett ledigt rum på förlossningen. Sen var det väntan på ett rum på BB, så då var vi ju kvar i förlossningsrummet tills dess - låter (och kändes) rätt dumt att uppehålla en plats som någon annan kanske behövde. Sjukt att man ska känna så :(
    Ja så ska du inte känna! Var födde du?
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-06-16 07:34:40 följande:

Ja så ska du inte känna! Var födde du?

Går ju inte riktigt att låta bli tyvärr. På huddinge, de var helt fantastiska där!
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-06-16 09:17:44 följande:
    Går ju inte riktigt att låta bli tyvärr. På huddinge, de var helt fantastiska där!
    Nej man styr ju inte över sina känslor. Men inland kan det vara bra att påminna sig om att man inte behöver känna så. Jag hade också skuldkänslor över min igångsättning att jag tog upp tid i onödan osv. Bra att det var så bra! Jag födde på BB Stockholm och är också supernöjd.
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-06-16 09:17:44 följande:
    Ok! Jag hoppas också på att jag får föda på huddinge, som jag valt :)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-06-16 10:14:08 följande:

Nej man styr ju inte över sina känslor. Men inland kan det vara bra att påminna sig om att man inte behöver känna så. Jag hade också skuldkänslor över min igångsättning att jag tog upp tid i onödan osv. Bra att det var så bra! Jag födde på BB Stockholm och är också supernöjd.

Näe det är ju så, politiken kring vård och omsorg är hemsk, känns omänsklig och som på rullande band.
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-06-16 12:29:28 följande:

Ok! Jag hoppas också på att jag får föda på huddinge, som jag valt :)

Håller mina tummar att du får huddinge, de är som sagt helt fantastiska där! :)
  • odie

Kl. 17,22 den 16/06/16 kom vår dotter äntligen till världen, efter en långdragen förlossning på 26 timmar!

• Sälma Riit
    odie skrev 2016-06-17 02:57:42 följande:

Kl. 17,22 den 16/06/16 kom vår dotter äntligen till världen, efter en långdragen förlossning på 26 timmar!

Grattis!
  • Hey.orange
    odie skrev 2016-06-17 02:57:42 följande:

Grattis!!!
    Nu är det inte många kvar ... Jag, sookie, twinky? Typ ;)
  • Hey.orange
    Hey.orange skrev 2016-06-17 05:57:23 följande:
    Grattis!!!
    Nu är det inte många kvar ... Jag, sookie, twinky? Typ ;)
    Och luetzia :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15