• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Jasmin Karlsson

Jag är så glad för min lilla flicka. Jag har alltid varit skeptisk till de som sagt att de har en "snäll" bebis, men nu känns det som att jag också fått en sån! Jag vet inte om hon bara är sån eller om jag bättre tolkar vad hon vill och behöver än med första barnet. När jag fick mitt första barn var det kaos första tiden. Det kanske var min tur att få det lite lättare? Visst, hon ska äta var 3-4:e timme, även på natten och hon gnäller ibland när det tar lite för lång tid att fixa mjölken men det känns ju normalt för att vara en bebis. Hon skriker aldrig otröstligt. Så skönt när det är såhär för det är mycket mindre stressande och jag kan knyta an till henne snabbare. :)

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-05-30 19:20:51 följande:

Nu är han här!! :) 3614 g och 49 lång. Både det värsta och det bästa jag gjort!

Stort grattis!!! När alla har fött kan vi väl dela med oss av våra förlossningsupplevelser?
  • Junilängtan
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-05-31 07:29:26 följande:

Jag är också kvar... Hade bf för fem dagar sedan!

Börjar bli väldigt otålig, och trött :)

Åh, då är jag inte den som ska klaga! ;) Har du haft några känningar än?
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-31 09:16:30 följande:

Havanna är med i DN idag. Vi tycker att det är viktigt att det skrivs om hur det funkar i verkligheten

mobil.dn.se/sthlm/nar-havanna-skulle-fodas-fanns-inga-platser-i-lanet/

Otroligt viktigt! Börjar själv känna mig orolig nu över vart förlossningen blir av, är inskriven på huddinge, men det vet man ju aldrig. Nu verkar alla barnmorskor hänvisa dit enligt artikeln, så blir väl mer tryck där nu. Baah! :(
  • odie
    Hey.orange skrev 2016-05-30 20:07:38 följande:
    Stort grattis!
    .... Vilka är kvar nu egentligen?! Jag och twinky? Någon mer?!
    Har BF 30/6 så jag får nog vänta en stund till! :)
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-30 19:20:51 följande:

Nu är han här!! :) 3614 g och 49 lång. Både det värsta och det bästa jag gjort!

Åh grattis!!
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-31 10:01:04 följande:

Jag är så glad för min lilla flicka. Jag har alltid varit skeptisk till de som sagt att de har en "snäll" bebis, men nu känns det som att jag också fått en sån! Jag vet inte om hon bara är sån eller om jag bättre tolkar vad hon vill och behöver än med första barnet. När jag fick mitt första barn var det kaos första tiden. Det kanske var min tur att få det lite lättare? Visst, hon ska äta var 3-4:e timme, även på natten och hon gnäller ibland när det tar lite för lång tid att fixa mjölken men det känns ju normalt för att vara en bebis. Hon skriker aldrig otröstligt. Så skönt när det är såhär för det är mycket mindre stressande och jag kan knyta an till henne snabbare. :)

Jag har det likadant. Det är underbart! Sa idag till BVC-sköterskan att hon varit lite gnällig idag. I hennes värld är det att gny efter napp en två- tre gånger. Imorgon ska vi sätta oss på en uteservering i kvarteret och det känns inte alls som risky business. Efter min mardrömsgraviditet känns det som att jag förtjänar detta :) Det är väl minst sagt samma sak för dig?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15