• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2015-11-15 10:09:32 följande:

Går in i v.11 idag, skönt men tiden går så sakta. Finns det snabbspolning??

Ja, spola fram till v 17-18 nu! Jag spyr fortfarande som en gris och är innerligt trött på det. Borde må lite bättre till jul. Jag längtar efter att äta sötsaker, kladdkaka, godis, bullar, men har uteslutit allt sånt från min kost pga äcklig smak i munnen. Allt sött gör saken värre och jag mår sämre :(
  • Jasmin Karlsson

V. 14 idag! Håller med, vill snabbspola! Vill må helt bra (tung mage och svårt att sova och sånt är inget mot illamående!), vill känna sparkar och vill se gravid ut! Magen putar rejält men med kläder på syns det inte riktigt. Vill liksom att andra ska se att jag är gravid, är ju så glad och stolt över det! Vill börja inhandla grejer, nu känns det pinsamt att gå och titta på barnvagn när man inte ser gravid ut ens. Och vill vänta med babykläder tills jag vet vilka kön bebisarna är.

• Lutetzia
    frucgsvensson skrev 2015-11-11 20:16:34 följande:

Är det någon mer än mig som tänker på framtiden..som förstföderska så känner iallafall jag mig otroligt nervös inför vad som eventuellt komma skall. Jag har ingen aning om hur man tar hand om ett barn! Hur relationen till min man kommer bli osv. Mycket sånna tankar går runt i min skalle ju längre gången jag blir..

Nej känner inte riktigt igen mig. Eftersom det har gått så pass lång tid (ca 5 år) sen vi bestämde oss för att försöka bli föräldrar känner jag att jag hunnit tänka så otroligt mycket på min roll som blivande förälder. Man har sett vad andra i sin omgivning gjort och snappat upp sånt man tycker är bra och mindre bra. Självklart kommer allting inte att bli som man tänkt sig, och även om man har en plan kanske saker och ting kan ändras på vägen. Men att bli mamma längtar jag så enormt mycket efter. Precis som andra skrivit ovan så är det graviditeten som är det som oroar mig mest. 
  • Lutetzia
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-15 11:14:46 följande:

V. 14 idag! Håller med, vill snabbspola! Vill må helt bra (tung mage och svårt att sova och sånt är inget mot illamående!), vill känna sparkar och vill se gravid ut! Magen putar rejält men med kläder på syns det inte riktigt. Vill liksom att andra ska se att jag är gravid, är ju så glad och stolt över det! Vill börja inhandla grejer, nu känns det pinsamt att gå och titta på barnvagn när man inte ser gravid ut ens. Och vill vänta med babykläder tills jag vet vilka kön bebisarna är.

Det är ändå en bra bit på vägen. Tänk, om bara 6 veckor så är du halvvägs och då kommer magen definitivt att börja synas. Väntar du tvillingar? 
  • Jasmin Karlsson
    Lutetzia skrev 2015-11-15 15:32:19 följande:
    Det är ändå en bra bit på vägen. Tänk, om bara 6 veckor så är du halvvägs och då kommer magen definitivt att börja synas. Väntar du tvillingar? 
    Jag vet, ca 30% har ju gått! Är ändå skönt att ha kommit förbi vecka 12! Nästa milstolpe blir vid RUL.
    Ja, jag väntar tvillingar! Två embryon sattes in vid FET och båda klarade sig! :) det gör allt lite extra spännande och speciellt!
  • Lutetzia
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-15 17:37:42 följande:
    Jag vet, ca 30% har ju gått! Är ändå skönt att ha kommit förbi vecka 12! Nästa milstolpe blir vid RUL.
    Ja, jag väntar tvillingar! Två embryon sattes in vid FET och båda klarade sig! :) det gör allt lite extra spännande och speciellt!
    Åh vad roligt - stort grattis!

Jag är bara i v 7+5 och det är nervösa veckor nu. Jag vill så gärna att allt ska gå vägen men har svårt att tro det. Hade från början VUL bokat i nästa vecka, men var tvungen att byta tid. Så kommer inte att göra ultraljud förrän den 24/11. Då kommer jag vara i v 9+0. Vill så gärna se en liten pigg ärta där inne.
  • mom2012

Här är också nervöst Jag är I vecka 7+0 idag och ska göra VUL 7+2. De hittade Inga hjärtljud sist I 6+2 vilket oroar mig I kombinaion med att mitt HCG inte stegrar sig på ett sätt som förväntas,.
    Har last lite på internet och I värsta fall skulle det kunna vara en ofostrig gravditet

För mig är problemet helt motsatt ditt Jasmin Min mage syns rejält redan nu i 7+0 och är svår att dölja - och jag vill inte det ska synas iom att det inte verkar gå helt klockrent. 

• Lulak1

Mom12 hoppas allt går bra för dej !
    Jag hade ofrostig graviditet spontant tidigare i år och vet hur jobbigt är det. Så kallad tomt ägg, allt motsvarade vecka 10 bara att det fanns inget foster inne. 

Jag går idag i v. 15 :)))) 7 veckor till och sen vi är förbi den värsta och då finns chans för bebisen om det hände nåt oplanerat. 

Kan jag fråga er att fylla på den undersökning som vi gör för en arbete på min YH program :)))

https://sv.surveymonkey.com/r/P3WC393 

• Gweny

Jasmin k>> jag hade besök på jobbet idag av små 2 månaders 2äggstvillingar! sött med 2.

Lulak>> skönt att det går framåt med veckorna!

Om 2 veckor ska jag på vul igen...hoppas allt fortfarande ser bra ut då!

• Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-11-17 21:54:52 följande:

Jasmin k>> jag hade besök på jobbet idag av små 2 månaders 2äggstvillingar! sött med 2.

Lulak>> skönt att det går framåt med veckorna!

Om 2 veckor ska jag på vul igen...hoppas allt fortfarande ser bra ut då!

Åh så sött! Det är något speciellt med tvillingar!! Säkert jobbigare än med ett barn, jag förväntar mig att första två åren blir hårda, men eftersom jag redan har ett barn vet jag att det blir lättare sen (om inte de tre syskonen är vilda med varandra, haha!). Jag är så nyfiken på könen! Vill helst ha minst en flicka. Helst inte två pojkar, är lite orolig för att ha tre vilda pojkar här hemma och har alltid drömt om en dotter. Fast min pojke som jag har nu är ju inte direkt vild, så det behöver ju inte bli vilt...
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15