2barns mamma13 skrev 2015-09-20 23:23:44 följande:
Eftersom du skriver att hon gått upp dåligt förmodar jag att hon behöver mer än maten hon redan får av dig så då kvittar det ju om du äter mjölkfritt, eftersom hon verkar tåla maten hon får av dig som det är.
Ring dom imorgonbitti och rådfråga iaf!
Hoppas det löser sig med lillan! :)
Bebisar är ju dock inget under av kommunikation så det kan ju hända att barnet påverkas fast man inte märker det tydligt av de små mängderna som går över i bröstmjölken.
När vi lyckades identifiera att en av mina söner var allergisk mot ägg så blev han bra bara de tog bort äggen från dagisfrukosten (de serverade kokt ägg till frukost varje dag och han gillade ägg) men läkaren menade på att det var lika bra att han fick helt äggfritt i 2 år även om han till synes inte reagerade på ägg när det ingick i små mängder i lunchen.
Självklart kan hon ringa barnmottagningen men rent krasst så brukar det ju inte hända jättemycket. Ev tar de ett blodprov/pricktest som kanske inte ens ger utslag eftersom barnet är så litet och då kommer man till prova uteslut, prova provocera och det kan man ju göra själv (och det har hon ju delvis redan gjort). Eg behöver man ju inte läkarna föränn det kommer till kostintyg till dagis.
Jag kan låta lite bitter och det är jag kanske men jag är så sjukt less på att behöva bevisa allergier och hade det inte varit för intygen som behövs för skola/dagis hade jag aldrig orkat blanda in läkarna någe mer, varken BVC, de på VC eller barnmottagningen faktiskt. Har en läkartid senare idag och det ska faktiskt bli lite kul. Blev skickad till barnmottagningen av VC som inte trodde mig när jag ville ha ytterligare ett intyg till sonen så nu får vi väl se vad de säger där.