• Anonym (TS)

Bästa frukosten

Hej!

Frukost är det bästa jag vet!

Det är så trevligt att dricka en kopp kaffe och ta det lugnt. Idag äter jag mannagrynsgröt. Jag ÄLSKAR det. Äter det dock sällan, blir tjock. Beskriv din bästa frukost - godaste, trevligaste.

• Svar på tråden Bästa frukosten
  • LaLola

Min bästa......är den jag får äta när jag varit vaken i många timmar.....
    Vad jag äter spelar mindre roll.

Förövrigt undrar jag hur du kan bli tjock på mannagrynsgröt? Vad äter du övriga dagar till frukost?

• Duckan

Enkelt val. Nybakta scones som dryper av smält smör och en kopp te med socker i.
    Detta äter jag inte så ofta, men gott är det.

• Monchichier

Bästa frukosten frukosten för mig börjar med att jag sätter på kaffe fortfarande snurrigt nyvaken. Parkerad i soffan framför något trevligt på TV'n och allt är lugnt och tyst.
    På soffbordet står det ett glas iskall apelsinjuice, ett glas passionsfruktjuice. En skål med fruktsallad, vaniljyoghurt, kokosmjölk, kokosflingor och inkabär.
    2-3 varma chokladcroissanter, en minidonut, gärna någon liten bit äpplekanelkaka eller liknande. En våffla med nougat och hallonsås och såklart lite vattenmelon och ananasbitar.
    Eventuellt två ljusa mackor med skinka-tomat och ost-paprika också.
    Avslutas med en till kopp kaffe. Sedan är jag redo för dagen!

Frukost a la hotellfrukost helt enkelt

• Anonym (mums)

Äter alltid havregrynsgröt med äppelmos och en macka med ägg och kaviar. mums!

• IsDimma

För det mesta blir det två knäckemackor med Bregott gurka och skinka. Eller om inte skinka så färskost.
    Sen äter jag havregrynsgröt en dag, mannagrynsgröt en dag, grahamsgrynsgröt en dag.
    En dag blir det ägg och då blir det kaviar på smörgåsarna.
    En dag i veckan blir det flingor (just nu kornflakes) och mjölk.
    Det här är jobbdagarna.

På helgen blir det en hård eller mjuk smörgås med skinka och gurka. Och så fil med hemmagjord müsli.

• Anonym (TS)
    LaLola skrev 2015-09-24 10:49:53 följande:

Min bästa......är den jag får äta när jag varit vaken i många timmar.....

Vad jag äter spelar mindre roll.

Förövrigt undrar jag hur du kan bli tjock på mannagrynsgröt? Vad äter du övriga dagar till frukost?

Alltså jag äter dubbelportion! Tycker att en portion enligt paketet är lite!! Tänk dig typ en sån djup tallrik som fanns i skolan som är fylld. Så mkt äter jag.

Andra dagar t.ex. bröd, normala portioner, o näringsrikt. Typ jäser upp av mannagrynsgröt. Kanske är välling bättre hehe.
  • Anonym (TS)
    Duckan skrev 2015-09-24 11:20:41 följande:

Enkelt val. Nybakta scones som dryper av smält smör och en kopp te med socker i.

Detta äter jag inte så ofta, men gott är det.

Oh my god - supergott lyxigt. Mums!!
  • LaLola
    Anonym (TS) skrev 2015-09-24 13:17:57 följande:
    Alltså jag äter dubbelportion! Tycker att en portion enligt paketet är lite!! Tänk dig typ en sån djup tallrik som fanns i skolan som är fylld. Så mkt äter jag.

Andra dagar t.ex. bröd, normala portioner, o näringsrikt. Typ jäser upp av mannagrynsgröt. Kanske är välling bättre hehe.
    Ja? Men du blir ju knappast tjock av att äta det.

• Anonym (TS)
    ummsumaya skrev 2015-09-24 11:42:40 följande:

En 150g kvarg med lite musli på toppen. Till det en banan och en kopp te.

Hur smakar kvarg? Det låter inte så gott på namnet men så många äter det.
Svar på tråden Bästa frukosten