• Anonym (TS)

Bästa frukosten

Hej!

Frukost är det bästa jag vet!

Det är så trevligt att dricka en kopp kaffe och ta det lugnt. Idag äter jag mannagrynsgröt. Jag ÄLSKAR det. Äter det dock sällan, blir tjock. Beskriv din bästa frukost - godaste, trevligaste.

• Svar på tråden Bästa frukosten
  • Julia1245

Glömde skriva att bacon är det godaste man kan äta alla tider på dygnet. Men till frukost blir det mest på helgen. 

• Aniiee

Bästa frukosten består absolut av ett par skogshuggarmackor, en balja oboy och en smörcroissant. 

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (TS)
    j a d e skrev 2015-09-24 13:26:10 följande:

Typ kaffe...

Vavava?? Ät nu genast frukost. Det är underbart! Eller tillhör du dem som mår illa?
  • Anonym (TS)
    Anonym (HCHF) skrev 2015-09-24 13:31:18 följande:

Är man LCHF-troende blir man antagligen tjock av mannagrynsgröt.

Jag tror inget, bara äter. HCFC?
  • Anton Chigurh

Bästa frukosten är hur lätt som helst när jag äter den tillsammans med min underbara kvinna. Det är otroligt så ljuvligt gott det blir i sällskap med henne.Hjärta

Kram //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (TS)
    Julia1245 skrev 2015-09-24 13:44:06 följande:

Bästa frukosten är när jag har tid att pynta maten litegrann. Godast tycker jag det är om jag äter typ chiapudding med bär och hembakat fröknäcke med till exempel avokado toppad med sesamfrön och hackade nötter, eller jordnötssmör med äppelskivor. Alltid en kopp Earl Grey till. 

Jobbar natt och har ofta tid för en lite ordentligare frukost när jag är ledig. När jag jobbar äter jag chiapudding på jobbet innan jag går hem och lägger mig. 

Jobbar vanliga kontorstider för tillfället och tycker att det är pest att inte hinna med ordentlig frukost på morgonen. 

Ingen frukost på jobbet? Det är guld på mitt jobb. Helig stund.
  • Abbe83

Idag åt jag hembakat sirapsbröd med kaviar och räkost, ett kokt ägg, apelsinjuice och te. Brukar äta nån hembakad kaka efter frukosten. Det är den frukost jag oftast äter.
    Bakar ganska ofta hembakat bröd som scones, nallebröd, surdegsbröd, bondbröd, tekakor m.m. Variera vad jag har som pålägg, brie är en favorit. När min sambo jobbar så läser jag en tidning när jag äter frukost men är han ledig så pratar vi med varandra istället för att läsa tidning. 

• ummsumaya
    Anonym (TS) skrev 2015-09-24 13:19:31 följande:
    Hur smakar kvarg? Det låter inte så gott på namnet men så många äter det.
    Kvarg är faktiskt otroligt gott, som grekisk yoghurt fast i fastare form och högt protein innehåll. Finns ju också i olika smaker. Den som smakar choklad och hasselnöt påminner om nutella.
  • Anonym (Samma)

Äter samma varje dag sen många år. Fil,äpple,nötter,frön,fiberhavregryn,musli och knäckebröd med makrill. Ett glas vatten med all medicin också. Tittar på Timeteam samtidigt-bästa programmet ever!  Glad Frukost ska ätas i lugn och ro utan stress. Finns det äggröra och bacon på hotell vi bor på äter jag alltid det.

• LaLola
    Anonym (HCHF) skrev 2015-09-24 13:31:18 följande:
    Är man LCHF-troende blir man antagligen tjock av mannagrynsgröt.
    Jag tror (nä jag vet) att LCHF funkar. Men jag tvivlar på att man blir tjock av enbart mannagrynsgröt.
    Förövrigt undrar jag om du tror att Ts äter LCHF? Då skulle hon ju inte äta mannagrynsgröt......
Svar på tråden Bästa frukosten