Bästa frukosten
Hej!
Frukost är det bästa jag vet!
Det är så trevligt att dricka en kopp kaffe och ta det lugnt. Idag äter jag mannagrynsgröt. Jag ÄLSKAR det. Äter det dock sällan, blir tjock. Beskriv din bästa frukost - godaste, trevligaste.
Hej!
Frukost är det bästa jag vet!
Det är så trevligt att dricka en kopp kaffe och ta det lugnt. Idag äter jag mannagrynsgröt. Jag ÄLSKAR det. Äter det dock sällan, blir tjock. Beskriv din bästa frukost - godaste, trevligaste.
Bästa frukosten frukosten för mig börjar med att jag sätter på kaffe fortfarande snurrigt nyvaken. Parkerad i soffan framför något trevligt på TV'n och allt är lugnt och tyst.
På soffbordet står det ett glas iskall apelsinjuice, ett glas passionsfruktjuice. En skål med fruktsallad, vaniljyoghurt, kokosmjölk, kokosflingor och inkabär.
2-3 varma chokladcroissanter, en minidonut, gärna någon liten bit äpplekanelkaka eller liknande. En våffla med nougat och hallonsås och såklart lite vattenmelon och ananasbitar.
Eventuellt två ljusa mackor med skinka-tomat och ost-paprika också.
Avslutas med en till kopp kaffe. Sedan är jag redo för dagen!
Frukost a la hotellfrukost helt enkelt
Ingen frukostmänniska, men bacon och ägg när man vaknat till lite är väl det ultimata. Mackor och annat torrt ids jag faktiskt inte med.
Äter alltid havregrynsgröt med äppelmos och en macka med ägg och kaviar. mums!
Typ kaffe...
För det mesta blir det två knäckemackor med Bregott gurka och skinka. Eller om inte skinka så färskost.
Sen äter jag havregrynsgröt en dag, mannagrynsgröt en dag, grahamsgrynsgröt en dag.
En dag blir det ägg och då blir det kaviar på smörgåsarna.
En dag i veckan blir det flingor (just nu kornflakes) och mjölk.
Det här är jobbdagarna.
På helgen blir det en hård eller mjuk smörgås med skinka och gurka. Och så fil med hemmagjord müsli.
Ja? Men du blir ju knappast tjock av att äta det.
Bästa frukosten är när jag har tid att pynta maten litegrann. Godast tycker jag det är om jag äter typ chiapudding med bär och hembakat fröknäcke med till exempel avokado toppad med sesamfrön och hackade nötter, eller jordnötssmör med äppelskivor. Alltid en kopp Earl Grey till.
Jobbar natt och har ofta tid för en lite ordentligare frukost när jag är ledig. När jag jobbar äter jag chiapudding på jobbet innan jag går hem och lägger mig.
Jobbar vanliga kontorstider för tillfället och tycker att det är pest att inte hinna med ordentlig frukost på morgonen.
Jag älskar skäggbiff!