• ninasord

Lu Lux Lan

Att det finns högerextrema krafter i Finland, det ska vi inte förneka, inte heller allvaret i brotten som uppmuntrar till invandrarfientlighet. Men att basunera om våldsamma protester samt publicera en bild på vad som mer liknar en vilsen stjärngosse tål nog att diskuteras.

Varför jag skriver som jag gör är för att jag vet att det finns äldre, grovt kriminella politiska aktörer bakom löpsedlarna. Angrip problemet där den faktiskt är, vi behöver inte fler foliehattar just nu.

www.expressen.se/nyheter/asylsokande-i-lahtis-mottes-av-protester/

Ta av dig struten pojk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-27 08:29
    Ett tiotal finländska myndigheter har bildat en samarbetsgrupp för nationell bekämpning av terrorism. Gruppens sekreterare, polisinspektör Timo Kilpeläinen på Polisstyrelsen, säger att Suomen Sisu och den radikalare Finska motståndsrörelsen är extremistiska organisationer, däremot inte terrororganisationer.

? Vi har inte haft behov av att behandla dem. Åtminstone tills vidare hotar de inte statens säkerhet, även om det lokalt kan förekomma misshandel och skadegörelse, säger Timo Kilpeläinen.

www.dn.se/nyheter/varlden/extremnationalistisk-organisation-i-finland-vaxer-snabbt/

www.aftonbladet.se/nyheter/article21476038.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-28 19:11
    POJKEN som syntes iförd Ku Klux Klan-liknande utstyrsel utanför en finsk flyktingförläggning förra veckan har identiferats. Polis har efterlyst honom.

19 ÅR GAMMAL
    INTE TIDIGARE BROTTSLIG BELASTNING och
    TILLHÖR INGEN EXTREMISTGRUPP.

Han misstänks för uppvigling, flaggskändning och hets mot folkgrupp.

www.dn.se/nyheter/varlden/ku-klux-klan-mannen-identifierad/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-11 17:37
    Jo dom här lirarna känner vi också till.
    No worries!

• Svar på tråden Lu Lux Lan
  • ninasord
    KillBill skrev 2015-09-25 18:10:08 följande:
    Du tycker inte att de är vidrigt att män klädda i Klu Klux Klan dräkter har kastat sten och avfyrat fyrverkeripjäser mot bussar fyllda med barnfamiljer?

Om jag och mina barn hade möts av något liknande hade jag blivit både ledsen och arg.
    Om du läser TS igen, ta den tid du behöver.
  • Gert

När jag hörde denna "nyhet" på radion i morse skrattade jag. SRs vinkling och undergångston i hela nyheten gjorde sitt till att jag skrattade.

Give ´em Hell!
  • ninasord
    Gert skrev 2015-09-25 18:22:45 följande:

När jag hörde denna "nyhet" på radion i morse skrattade jag. SRs vinkling och undergångston i hela nyheten gjorde sitt till att jag skrattade.

Har inte hört det, men jag kan tänka mig att dom gör som dom brukar, dupera och byta fokus.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-25 18:22:45 följande:

Give ´em Hell!
    Jag vet inte varför men jag misstänker att du inte hade skrattat åt denna NYHET om det var utrikesfödda män som hade kastat sten och bränt av raketer mot en buss med svenska barnfamiljer..
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-25 20:49:11 följande:
    Jag vet inte varför men jag misstänker att du inte hade skrattat åt denna NYHET om det var utrikesfödda män som hade kastat sten och bränt av raketer mot en buss med svenska barnfamiljer..
    SR hade aldrig rapporterat det som utrikesfödda män eller invandrare. Jag har hört ganska många nyheter på radion om stenkastning mot bussar och poliser och jag har aldrig hört om ursprung.

Vet du vad satanssteningen är?
    Give ´em Hell!
  • ninasord
    KillBill skrev 2015-09-25 20:49:11 följande:
    Nu vill jag inte försvara Gert för hans politiska värderingar, men samhället måste också inse att det finns långt mer större hot än en barnrumpa som imiterar sjuka ideal. Jag tror inte att Gert förespråkar våld, men när saker och ting dras till sin spets så måste vi på ett eller annat vis säga ifrån så att ni som inte är insatta skulle få ens den minsta aning om hur ond denna värld kan vara och i tanke på det så är enstaka fall av våld eller ens död intressent. Förstår du då hur kallblodiga människor det finns där ute som är beredda att gå över lik för att få majoriteten att upprepat häpna över "olycka" efter "olycka".

Sedd ur ett mer naivt eller normalt mänskligt perspektiv är förstås det inträffade synnerligen olyckligt. Vi pratar krig nu. K R I G och politisk agenda. Då glömmer man familjesåpor och allt som heter fredagsmys. Jag instämmer. Det ÄR hemskt!
  • ninasord
    Gert skrev 2015-09-25 20:57:46 följande:
    Vet du vad satanssteningen är?
    Eller rituell våldtäkt? Ja det är mycket som många inte vill veta.
    Halshuggning är också på tapeten igen.
  • ninasord
    Kim Possible skrev 2015-09-25 21:11:50 följande:

Jag har kanske missat nåt, men hur vet du att detta är en "ofarlig ung man"?

Jag ser det direkt. Tror du att dom riktiga satanisterna ställer sig där ute för allmän åskådan med en tratt på huvudet?
Svar på tråden Lu Lux Lan