• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Marinis

Heej alla ???? vad kul att jag hittade den här tråden! Är helt ny hära på familjeliv! Är 24 år och väntar också mitt första barn ???????? är i vecka 8 nu!

Massvis med blandade känslor mestadels lyckorus men också lite depp till o från, säkert hormornerna som spökar! Men mår sjukt illa HELA tiden ???? verkligen jätte jobbigt, nån som har något bra tips? Har prövat citron, citronvatten, salta chips ja de funkar inte så bra.. Coca cola hjälper lite där emot men usch vill inte dricka det hela tiden!

• Marinis

Oj då massvis med frågetecken haha! Det är smileysarna från telefonen, ska ju vara lite såna här :) :)

• knaappeen
    Marinis skrev 2015-11-09 22:01:41 följande:

Heej alla ???? vad kul att jag hittade den här tråden! Är helt ny hära på familjeliv! Är 24 år och väntar också mitt första barn ???????? är i vecka 8 nu!

Massvis med blandade känslor mestadels lyckorus men också lite depp till o från, säkert hormornerna som spökar! Men mår sjukt illa HELA tiden ???? verkligen jätte jobbigt, nån som har något bra tips? Har prövat citron, citronvatten, salta chips ja de funkar inte så bra.. Coca cola hjälper lite där emot men usch vill inte dricka det hela tiden!

Grattis och välkommen!

När jag mått illa har jag smuttat på dextrosoltabletter som funkat bra för mig.

Kanske värt att testa.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Marty88

Grattis!
    Jag tycker knäckebröd fungerar bra när jag mår illa, så något sånt kanske du kan prova också :)
  • Marinis
    knaappeen skrev 2015-11-10 09:29:18 följande:

Grattis och välkommen!

När jag mått illa har jag smuttat på dextrosoltabletter som funkat bra för mig.

Kanske värt att testa.

Tack så mycket!! :) ska köpa ett paket och ta och testa, tack för tipset.
  • Marinis
    Marty88 skrev 2015-11-10 09:51:46 följande:

Grattis!

Jag tycker knäckebröd fungerar bra när jag mår illa, så något sånt kanske du kan prova också :)

Tack :) ja knäckebröd ska jag också testa! I dag har jag dock inte kännt av så mycket illamående, hoppas att det är på väg att försvinna! :)
  • Trisen

Ingefära ska vara bra mot illamående. På MVC sa dom att jag kunde prova det i tablettform, men jag vill inte trycka i mig mer tabletter än nödvändigt.

Så jag har provat att riva i lite färsk ingefära i juice, yoghurt och mat, och det fungerar faktiskt!
  • Missdalvik

Mitt humör är så svajigt! Ena stunden glad, andra arg, irriterad, likgiltig eller ledsen. Nu idag så har jag vart sååå ledsen, såna krokodiltårar! Snälla säg att någon mer är såhär? Saknar "mig själv"..

• Äppeljuicen

Missdalvik: jag började stortjuta nyss när jag stod vid disken. Anledningen var att jag blev illamående. :') var dock första gången jag blev ledsen för det.

• Liinaa91

Har fruktansvärt ont i ryggen och för någon dag sen ont under bröstet vänster sida .. vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Ryggont har jag haft sedan min första graviditet och fortsatte. Hade ingen bra barnmorska som stötte och gav råd så får hålla tummarna för en bättre nu

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016