• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Marty88

Idag går jag in i v 12, ett par veckor till innan vi kan börja känna oss säkra eftersom vi fick MF i 12+5 sist.. Idag kom en (sjukt liten) rosa blodfläck på papperet när jag var på toa, detsamma hände förra grav kring den här tiden.. Oroade mig inte då, men nu blir man såklart orolig...

• Trisen

Våran var/är planerad. Jag slutade med P-piller i februari i år, så det tog lite tid.

Men nu är lilla Bullen i magen, V 9 (8+5).

• birrdie

Inte planerad, men väldigt välkommen! <3 Efter ett 3årigt förhållande råkade vi slarva en gång och då blev våran lilla bebis till! Särskilt välkommen efter att jag fick veta att jag hade lätta cellförändringar + de typiska "pärlbanden" på ena äggledaren som är kopplade till PCO, så jag hade börjat få negativa tankar. Men 9 Juni är den lill* beräknad :) 

• Liinaa91
    Marty88 skrev 2015-11-16 15:16:11 följande:

Idag går jag in i v 12, ett par veckor till innan vi kan börja känna oss säkra eftersom vi fick MF i 12+5 sist.. Idag kom en (sjukt liten) rosa blodfläck på papperet när jag var på toa, detsamma hände förra grav kring den här tiden.. Oroade mig inte då, men nu blir man såklart orolig...

Har du pratat med bm?
  • Marty88
    Liinaa91 skrev 2015-11-16 20:34:27 följande:
    Har du pratat med bm?
    Nej, jag gissar att de kommer säga samma sak som sist, att det är fullt normalt. Alla symptom är fortfarande kvar, det var de inte förra gången..
    Den lilla mängden blod tror jag knappast jag kan få något extra ul för, eventuellt skulle det vara oron isf... Det känns bara som om det inte vore värt att ringa, om du förstår hur jag menar.
  • Pyretsmamma82

Planerat här med. Min sambo säger att han tycker att det gick för lätt. Vi försökte halvhjärtat i augusti men då gick de inte. Men i september tig det sig. Går in i v 12 på torsdag.

Illamåendet får ta och ge sig nu tycker jag! :)

• tessan120

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 

• Ajvar
    tessan120 skrev 2015-11-17 07:58:34 följande:

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 

Åh, grattis eller vad man säger - vad skönt för dig att komma över v12-tröskeln och vad skönt att de fysiska besvären tycks lätta precis enligt teorin!

Vad tålmodig du måste vara som kan hålla dig så länge. Avundas ditt lugn! Som första gången-gravid är jag din motsats. Jag har försökt få min ingenjör till sambo att tillverka något eget slags UL så jag kan ha full kontroll hela tiden, haha..
  • Äppeljuicen
    tessan120 skrev 2015-11-17 07:58:34 följande:

Vi gör inte heller kub. :) dock gör vi dateringsultraljud imorgon för att veta hur långt gången jag är inför RUL. Glad gör att få se den lille men känner annars att jag hade kunnat hålla mig. :D
  • tessan120
    Ajvar skrev 2015-11-17 08:31:20 följande:
    Åh, grattis eller vad man säger - vad skönt för dig att komma över v12-tröskeln och vad skönt att de fysiska besvären tycks lätta precis enligt teorin!

Vad tålmodig du måste vara som kan hålla dig så länge. Avundas ditt lugn! Som första gången-gravid är jag din motsats. Jag har försökt få min ingenjör till sambo att tillverka något eget slags UL så jag kan ha full kontroll hela tiden, haha..
    Detta är min första graviditet också. Jag är i vanliga fall en ganska otålig människa med väldigt stort kontrollbehov så jag är lite förvånad i mig själv att jag är så lugn. Min man sa det häromdagen att även han var förvånad över hur lugn jag faktiskt är. 

Men mycket har nog att göra med min otroligt lugna man samt min barnmorska som är helt fantastisk. Innan jag hade ett samtal med henne så var jag inställd på ett tidigt ultraljud. Men hon är otroligt bra på att lugna en och jag har en väldigt bra känsla över denna graviditet. 
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016