• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-11-22 02:04:44 följande:

[quote=76030618][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 20:22:02 följande:[/quote-nick]

Nix, riktig kula!

[/

Kul, fast fostret är ju bara några cm.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Det är nog alla medvetna om, men kula kan man ju fått ändå.
  • En del av oss

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

• Pyretsmamma82
    En del av oss skrev 2015-11-22 08:00:57 följande:

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

Men herregud. Ser alla likadana ut? Var kvinnas graviditet är unik, bara för att du inte har någon kula kan väl någon annan ha det tidigt. Lägg ner.
  • Dance dance dance

Det är väl inte heller någon som påstått att det är bebisens storlek som orsakat kulan? Konstig grej att haka upp sig på.
  • Ajvar

Återigen denna negativitet! Du låter bara missunnsam när du säger så. Alla är olika och reagerar olika på kroppsliga förändringar, så är det. Du kan läsa femtiotusen artiklar om graviditet men varje kvinna och hennes kropp är faktiskt unik. Låt det vara så.
  • Wildlings

Jag har också fått kula tidigt fast bebisen är liten. Jag har fått så på alla graviditeter jag haft. Jag är ganska smal annars och när livmodern börjar ta plats syns det direkt. Jag går sällan upp så mycket men magen står rakt ut Såklart är den en kombo av att livmodern trycker på och tarmarna slappar men magen putar och är "gravidhård" tidigt. Det kan också bero på att jag är ganska kort så jag har inte så mycket utrymme att omfördela allt på så det får så lov att växa utåt tidigt. Det beror nog också så att olika kvinnor har livmodern liggande på olika sätt. Min kompis bär sitt barn långt in i kroppen medan jag bär mina utåt.

• Rosen5824

Blir lite avis på er som redan ser. Jag har redan en kula men inte av babyn utan jag är bara tjock. Försöker träna men det har gått trögt länge. Men hittade en annan bildtråd med kvinnor som har ett BMI över 30 och deras gravidmagar :) Längtar så till man kan se på mig att det är något där inne.  

Och ja, jag vet att bara för att man har BMI över 30 betyder inte det att man är tjock. Men det är i alla fall något som man kan jämföra med. Har själv BMI på 28.

• En del av oss

Menade inte att vara negativ tyckte bara det lät konstigt men då är man negativ. Suck!

• Lotus8902

En del av oss:

Sluta skyll ifrån dig och skriv att alla andra missförstår dig när du försöker vara snäll. Det du skriver är inte "negativt" utan det är NEGATIVT. Varför ska du ens ifrågasätta från början? "Oj, det var tidigt. Säker att du inte bara är svullen" och sen fortsätter du gå på.. Suck!

Jag är i 13+1 och de förta veckorna blev jag lite rund om magen eftersom jag var svullen. Se la det sig och någon gång förra veckan fick jag en hård kula som putar fram under naveln. Det spelar ingen roll hur stort fostret är, det är ju andra saker som spelar in också.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016