• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • En del av oss

[quote=76014360][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-11-17 15:20:38 följande:[/quote-nick]

Vi vill ha chansen till att förbereda oss mentalt. Tex down syndrom, visar det sig att vår bebis har en stor risk att få ds så vill vi vara förberedda, läsa på och kunna så mycket vi bara kan få in i huvudet innan den efterlängtade kommer. Oavsett så är barnet oerhört älskat och vi kommer inte avsluta graviditeten. Hoppas ju självklart på det bästa, är väl ingen som hoppas på ett sjukt barn oavsett. Men efter flera missfall så bestämde vi att vi vill ta all möjlighet vi kan få för att se så att allt står rätt till. Tidigt ul blev det oplanerat då jag fick söka akut för svåra smärtor i magen som visade sig vara en stor cysta. Annars hade vi inte fått se våran bebis innan v13.

[/

DS får man inte, det är ett fel i kromosomuppsättningen som uppstår redan tidigt innan du ens kan testa positivt.

downs barn är oftast mycket sjuka med hjärtfel osv och inte bara Downs och det är många som avbryter men alla gör olika val i livet. Pga hur svårt sjuka Downs barn kan vara kommer iaf vi avbryta då vi vill ge ett barn ett värdigt liv och jag vet inte om det är så värdigt att födas så sjuk och skadat och inte få sina rättigheter i landet och samhället.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Missdalvik
    En del av oss skrev 2015-11-17 17:26:30 följande:

[quote=76014360][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-11-17 15:20:38 följande:[/quote-nick]

Vi vill ha chansen till att förbereda oss mentalt. Tex down syndrom, visar det sig att vår bebis har en stor risk att få ds så vill vi vara förberedda, läsa på och kunna så mycket vi bara kan få in i huvudet innan den efterlängtade kommer. Oavsett så är barnet oerhört älskat och vi kommer inte avsluta graviditeten. Hoppas ju självklart på det bästa, är väl ingen som hoppas på ett sjukt barn oavsett. Men efter flera missfall så bestämde vi att vi vill ta all möjlighet vi kan få för att se så att allt står rätt till. Tidigt ul blev det oplanerat då jag fick söka akut för svåra smärtor i magen som visade sig vara en stor cysta. Annars hade vi inte fått se våran bebis innan v13.

[/

DS får man inte, det är ett fel i kromosomuppsättningen som uppstår redan tidigt innan du ens kan testa positivt.

downs barn är oftast mycket sjuka med hjärtfel osv och inte bara Downs och det är många som avbryter men alla gör olika val i livet. Pga hur svårt sjuka Downs barn kan vara kommer iaf vi avbryta då vi vill ge ett barn ett värdigt liv och jag vet inte om det är så värdigt att födas så sjuk och skadat och inte få sina rättigheter i landet och samhället.

Alla tycker och tänker olika, och ingen kan stå med pekpinne och säga rätt eller fel. JAG skulle inte kunna avsluta en graviditet om det inte vore extrema anledningar. Du får göra som du vill, precis som jag. Men ingen i denna gruppen kan inte säga vad som är rätt eller fel. En av mina närmsta vänner har en bror med ds, världens underbaraste människa. Jag kommer föda mitt barn oavsett ds eller ej. Men kub var vi som sagt mest för att se så att allting ser bra ut, ds är inget som skrämmer. Min bror är född med hjärtfel som upptäcktes vid ul och ingen kunde svara på ifall han skulle kunna leva normalt eller ej. Idag är han 28 och lever som vilken frisk människa som helst, inga problem alls.
  • tessan120

Jag har mått så himla bra den senaste veckan och det har varit så skönt men idag slog det tillbaka ggr 10. Jag har aldrig kräkts så mkt eller mått så illa under hela graviditet. Typiskt nog så hann jag ta mig till jobbet innan det slog till men fick lov att åka hem. Som tur är har jag möjlighet att jobba hemifrån. 

Hoppas det försvinner lika fort som det kom! 

• Rosen5824
    tessan120 skrev 2015-11-18 11:25:52 följande:

Jag har mått så himla bra den senaste veckan och det har varit så skönt men idag slog det tillbaka ggr 10. Jag har aldrig kräkts så mkt eller mått så illa under hela graviditet. Typiskt nog så hann jag ta mig till jobbet innan det slog till men fick lov att åka hem. Som tur är har jag möjlighet att jobba hemifrån. 

Hoppas det försvinner lika fort som det kom! 

Fy vad jobbigt! Hoppas du snart mår bättre!
  • Rosen5824

Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar? 

• Missdalvik
    Rosen5824 skrev 2015-11-18 11:34:51 följande:

Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar? 

Är lite kluven faktiskt ang vaccinering. Är både ja och nej från min sida. Har bara vaccinerat mig en gång för massa år sen i samband med att min mamma behandlades för elakartad cancer och fick en jävla massa cellgifter. Vi fick inte sprida någon smitta till henne så även vi barn var tvugna att vaccineras. Men har hört både bu och bä om vacc när man är gravid. Hur tänker du? :)
  • Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-18 11:46:06 följande:
    Är lite kluven faktiskt ang vaccinering. Är både ja och nej från min sida. Har bara vaccinerat mig en gång för massa år sen i samband med att min mamma behandlades för elakartad cancer och fick en jävla massa cellgifter. Vi fick inte sprida någon smitta till henne så även vi barn var tvugna att vaccineras. Men har hört både bu och bä om vacc när man är gravid. Hur tänker du? :)
    Jag har inte varit direkt utsatt för en massa influensor tidigare. Men nu är jag inte själv så nu funderar jag på vaccin just för barnets skull. Tänk om jag blir sjuk och barnet blir lidande, det vill man ju inte vara med om. Sedan tror jag inte själva vaccinet kommer skada utan det är ju testat och ska inte vara farligt.

men har sås svårt att bestämma mig men tror att jag kommer vilja vaccinera mig. Ska prata med mamma först Flört men hon vet inget än, väntar till jul!
  • Missdalvik
    Rosen5824 skrev 2015-11-18 11:56:02 följande:

Jag har inte varit direkt utsatt för en massa influensor tidigare. Men nu är jag inte själv så nu funderar jag på vaccin just för barnets skull. Tänk om jag blir sjuk och barnet blir lidande, det vill man ju inte vara med om. Sedan tror jag inte själva vaccinet kommer skada utan det är ju testat och ska inte vara farligt.

men har sås svårt att bestämma mig men tror att jag kommer vilja vaccinera mig. Ska prata med mamma först  men hon vet inget än, väntar till jul!

Åh vad mysigt att berätta vid jul!! Min mamma vet redan, kan inte ha några hemligheter för henne utan att hon avslöjar mig haha

Jag jobbade hemtjänsten så utsätts dagligen för olika smittor, så är kanske lika bra för min del med då. Som du skrev, det är ju bevisat att det är ofarligt för bebisen :)
  • Marty88

Jag tänker vaccinera mig, med tanke på att man nu hör till en riskgrupp vad det gäller influensa. Sambon ska också vaccinera sig, han jobbar på sjukhus och kan lätt exponeras för alla olika influensor.. Men det får vänta ett tag, är för tidigt ännu :)
  • Dance dance dance

Min bm sa att jag kunde vaccinera mig efter RUL. Jag tror jag kommer göra det, hade influensan förra året och det var fruktansvärt och inget jag vill vara med om igen och eftersom det finns risk för att barnet skadas om jag blir sjuk så vill jag inte ta risken.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016