• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • annieh897

Jag är i v 12, 11+1. Vi ska göra kub om en dryg vecka och om vi inte får dåligt resultat kommer vi berätta för kompisar och resten av släkten då. Kommer gå ut med det på facebook etc efter rul. Jobbet vet redan eftersom jag är sjukskriven. Chefen fick veta redan i v 7 då jag började må dåligt.

• En del av oss

[quote=76029175][quote-nick]tessan120 skrev 2015-11-21 12:11:56 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 13 (12+4). Vi har berättat för alla vänner samt familj. Jag har även berättat för min chef på jobbet. Nu börjar magen även synas hela tiden så jag tror inte det tar lång tid innan jag får frågor på jobbet av kollegor.

Vi har berättat i den takt vi har träffat folk. Min bästa kompis fick veta redan i vecka 5 medans min mans familj fick veta i vecka 11 då vi inte träffade dem innan. Men vi kommer inte gå ut med något på Facebook eller liknande förrän efter RUL.

[/

Gud vad härligt att vara i v.13 och att det börjar synas. Själv så syns inget än så det dröjer nog till RUL i februari. Ingen som misstänker att jag är gravid vad jag vet.

Kommer inte offentliggöra graviditeten på FB alls.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76029203][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-21 12:20:57 följande:[/quote-nick]

Jag är i v 12, 11+1. Vi ska göra kub om en dryg vecka och om vi inte får dåligt resultat kommer vi berätta för kompisar och resten av släkten då. Kommer gå ut med det på facebook etc efter rul. Jobbet vet redan eftersom jag är sjukskriven. Chefen fick veta redan i v 7 då jag började må dåligt.

[/

Härligt och kommit så långt men trist att du mår dåligt och är sjukskriven. Samma här är också sjukskriven. Rätt skönt då jag mår illa och är galet trött så skulle inte prestera på topp på jobbet.

Lycka till på KUB! Själv får jag vänta till v.15 på FVP.

• En del av oss

[quote=76029551][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-21 14:33:51 följande:[/quote-nick]

Idag gick jag in i v.10 känns så bra :D

[/

Härligt, då är du 1 vecka före mig!

• Tiana

Går in i v 11 imorgon, första milstolpen tycker jag eftersom det blir tvåsiffrigt hur man än räknar. Passat på att bli förkyld för att fira det ;) ska snart börja berätta till folk lite efter hand, tycker det är så svårt att hålla tyst.

• En del av oss

[quote=76029651][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-21 15:08:44 följande:[/quote-nick]

Går in i v 11 imorgon, första milstolpen tycker jag eftersom det blir tvåsiffrigt hur man än räknar. Passat på att bli förkyld för att fira det ;) ska snart börja berätta till folk lite efter hand, tycker det är så svårt att hålla tyst.

[/

Grattis till tvåsiffrigt! Blä till förkylning. Tyvärr har man sämre immunförsvar som gravid och man blir ofta så dålig och det kan sitta i länge men hoppas du slipper.

Själv fryser jag som attan och känner mig allmänt seg.

• Missdalvik

Vi går in i v 13 imorgon!! Äntligen. På fredag är det ultraljud, längtar så jag spricker! Syns inget på mig än.

• Tiana
    En del av oss skrev 2015-11-21 15:15:05 följande:

[quote=76029651][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-21 15:08:44 följande:[/quote-nick]

[/

Grattis till tvåsiffrigt! Blä till förkylning. Tyvärr har man sämre immunförsvar som gravid och man blir ofta så dålig och det kan sitta i länge men hoppas du slipper.

Själv fryser jag som attan och känner mig allmänt seg.

Jo, känner mig helt utslagen av nästäppa bara idag. I vanliga fall jobbar jag mig igenom feber också. Nu tänker jag lyssna på min kropp däremot och vila.
  • Marty88

För min del är det v 13 på måndag, den vill vi ta oss igenom innan vi kan börja andas ut.. Har börjat berätta för några allteftersom, men än så länge bara de som vet om vår graviditet och MF sedan i våras :) Denna vecka spydde jag för först gången, jag lider med er som gör/har gjort det flera gånger dagligen! Urk.. Hittills bara en gång, hoppas jag slipper fler gånger. Illamåendet håller i. Fler som fortfarande har illamående fast v 12 är här? För många försvinner det ju kring denna vecka.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016