• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • caroline1986

Hej på er!!

Jag vänta med mitt första barn 1 juni.

ag har gjort en grupp på fb där i kan prata om allt som har med graviditeten o göra och hjälpa varandra. Gruppen heter: juni mammor 2016
    hittar ni den inte så skriv ett pm till mig heter Caroline Hellerfelt

Hoppas vi ses där  :)

• jni
    knaappeen skrev 2016-01-22 21:18:03 följande:
    Hur går det JNI. Vart på RUL än?
    Det går bra, kräks dock fortfarande och har foglossning men annars så :)
    Varit på RUL 2 ggr, första gången såg hon inte alla kärl till hjärtat men var där i veckan igen och allt såg jättebra ut. Verkar vara en liten tjej med nytt BF 25/6. 
    Hur går det själv?
  • Norrlandstjejen
    jni skrev 2016-02-07 19:22:45 följande:
    Det går bra, kräks dock fortfarande och har foglossning men annars så :)
    Varit på RUL 2 ggr, första gången såg hon inte alla kärl till hjärtat men var där i veckan igen och allt såg jättebra ut. Verkar vara en liten tjej med nytt BF 25/6. 
    Hur går det själv?
    En till som mår illa och kräks fortfarande. Man börjar bli lite sliten eller vad säger du?
    Måste ha varit nervöst efter första RUL då de inte såg alla kärl. Jag var som ett nervknippe på RUL, usch vad nervös jag var. 
    BF 24/6.
  • odie

Nu har vi äntligen börjat känna lilltjejen! Bf 30/6

I Lördags kände både jag och maken ungefär samtidigt i v. 19+1, känns mycket mer verkligt nu!

• Vonlila

hej alla 

vad roligt att hitta en tråd där vi alla befinner oss i lite samma fas.
    Själv väntar jag första barnet 14 juni, det är så spännande och häftigt att vara gravid, tycker ni inte?

• Tiana

Det är mycket roligare nu när man börjar känna livstecken och slipper oron som var konstant i början. V 22 börjar idag här.

• Missdalvik

Vår bebis lever vilt i magen, första sparken kände både jag och min sambo i v 18 :) är i v 24 nu. Syns så tydligt utanpå också, så mitt tidsfördriv på kvällarna är att kolla in cirkusen som är i magen :D helt fantastiskt. Fullkomligt hatade att vara gravid fram till v 20 ungefär pga illamående, kräkningar och svår foglossning. Allt det har vänt och nu är det bara underbart! Hoppas det håller i sig ett tag till :)

• Marty88

V 24+0 idag, och bebis lever high life i magen sedan v 18-19 någonting :) förutom alla de gånger sambon lägger handen på magen för att få känna, då blir det hur lugnt som helst! ;D Märks inte alls att bebis brås på två envisa föräldrar ;)

Varit till bm en extra gång för att lyssna så allt stod rätt till, när det knappt var några rörelser alls på närmare ett dygn. Dopplern fick sig en spark, så då var vi inte särskilt oroliga längre :) Men det är fantastiskt att känna alla rörelser! Att det är vår lilla människa där inne, liksom...

• Tiana
    Marty88 skrev 2016-02-10 15:17:50 följande:

V 24+0 idag, och bebis lever high life i magen sedan v 18-19 någonting :) förutom alla de gånger sambon lägger handen på magen för att få känna, då blir det hur lugnt som helst! ;D Märks inte alls att bebis brås på två envisa föräldrar ;)

Precis samma här! Vill inte kännas vid sin far än  Haha
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016