• Reflect

Kvinnor, är ni s k dramaqueens?

Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är ni s k dramaqueens?
  • Cornellia

Givetvis kan jag bli arg, men skulle inte kalla mig en dramaqueen. Oftast är jag riktigt chill.

När jag var gravid så fick jag dock konstiga "utbrott". När mannen la mitt nybakade bröd i kylen så kunde jag inte sluta gråta på nån timme. Helt vansinnigt.

• Zarch
    Reflect skrev 2015-09-29 14:02:56 följande:

Det där är fel, kan jag tycka. Man borde använda ett könsobestämt ord.

Visserligen, eller bara säga känslan som den är oavsett kön?

Nu provocerar inte uttrycket dramaqueen mig, däremot så används det gärna när kvinnor tar sig "ton" och det är väldigt förminskande.
  • sextiotalist

Det händer men inte så ofta. Jag har humör och det märks ibland

• Reflect
    Cornellia skrev 2015-09-29 14:10:52 följande:

Givetvis kan jag bli arg, men skulle inte kalla mig en dramaqueen. Oftast är jag riktigt chill.

När jag var gravid så fick jag dock konstiga "utbrott". När mannen la mitt nybakade bröd i kylen så kunde jag inte sluta gråta på nån timme. Helt vansinnigt.

Vansinnigt? Roligt, snarare.
  • Reflect
    Zarch skrev 2015-09-29 14:13:07 följande:

Visserligen, eller bara säga känslan som den är oavsett kön?

Nu provocerar inte uttrycket dramaqueen mig, däremot så används det gärna när kvinnor tar sig "ton" och det är väldigt förminskande.

Troligen är det så, jag använde det för att jag hört kvinnor själva använda det. Jag visste inte ens att det fanns förut, brukade hålla mig till "utbrott".
  • Drottningen70

Fast i min värld kan en "dramaqueen" vara av vilket kön som helst...

• Reflect
    Drottningen70 skrev 2015-09-29 20:42:07 följande:

Typ som "hora"? Ja, jo, men sett till innebörden, ja. Men ordet "queen" är inte könsneutralt.
  • Butterscotch
    Drottningen70 skrev 2015-09-29 20:42:07 följande:

Jag håller med.

Och jag tycker inte att en dramaqueen är någon som "tar sig ton" utan snarare någon som överreagerar och som är överdrivet dramatisk av sig. 
Svar på tråden Kvinnor, är ni s k dramaqueens?