Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

Fler som försöker bli gravida?

GästenT skrev 2015-10-18 12:03:47 följande:
    Juste, va svårt. :/ Men om din mens inte blir regelbunden nu kanske det är bra att boka ett besk hos gyn? Eller göra det innan, kan vara skönt att kolla läget bara ändå. :) förut var jag otroligt skraj för gyn men jag har kommit på att dom är rätt bra! Jag var hos dom nu innan vi började försöka för att prata lite och kolla lite saker. Det kändes kanon att göra det. :)
    Asså jag har funderat ett bra tag på att faktiskt göra det. Men så tänker jag så här, jaha vad ska jag säga till dom? Jag är så rädd att dom ska döma mig. Jag är ju 22 år, vilket jag personligen inte tycker är jätte ungt, fyller dessutom år i januari. MEN, jag har nyss börjat studera på universitet och kommer antagligen avbryta ett år. Man har ju hört folk som mår skitdåligt för ens bm sagt massa grejer osv. 

Vad beställde du tid för? Vad säger man? "hej, jag vill ha barn men de har inte hänt något på 2 månader"? jag är så dålig på att formulera mig osv.
  • Misszandra
    Trollsländan3 skrev 2015-10-18 15:30:45 följande:

Fy fabian vad ha mår äckligt.
    Mår illa o får ingen mättnadskänsla, känner mig konstant hungrig samtidigt som äcklad.
    Känns så onödigt att må så här nu, vet inte ens om jag är Prego, och de är 9 dagar kvar till bim... Inte OK!

Jag mår också lite så ...
    Är hungrig samtidigt som jag inte är det. Är sugen samtidigt som jag inte är det. Svårt att förklara men blir lätt yr också. Började träna för 2 veckor sen och denna veckan har jag blivit jätteyr och det har börjat svarta för ögonen när jag träna, jag dricker bra under träning och äter bra innan och efter. Och tränar inte alls för hårt. Var inte alls så första veckan.
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-18 15:56:31 följande:
    Om jag vore dig hade jag ringt gyn och sagt att du innan p-medel hade problem med din mens, att den var oerhört oregelbunden samt som du skrev högst upp, den kom 2-4 gånger/år. Sen hade jag sagt att jag nu försökte skaffa barn men vill dubbelkolla så allt ser okej ut eftersom att mensen var så strulig innan P-medel. Göra en rutinkoll helt enkelt. :) En rutinkontroll kan dom inte neka dig hos gyn. :)

Jag har ju pco, men den upptäckte dom när jag ringde och ville ha en rutinkoll liksom. :) så det var en slump.
    Hmm, du har rätt. Jag ska ringa imorgon och få tid så snabbt som möjligt. Känns också onödigt att dra ut på det i flera månader om inget händer. Har läst lite om pco och är lite rädd för att det finns möjlighet för mig att ha det. 

Stackars dig, nu håller jag alla tummar och tår för dig och din sambo! Nästa månad är VÅR månad!! :D Let's do this. 

& massor av tack för hjälp och inspiration! 
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-19 10:14:38 följande:
    Äsch, du behöver inte ha pco, men däremot kan det vara skönt att kolla läget så allt är ok. :) Du behöver inte vara orolig tror jag, sen finns det en massa hjälp att få om man nu skulle ha pco och inte ägglossar. :) tyckte det var skönt att få rensa lite tankar och funderingar hos gyn också.

Din chans är ju inte över än!! :) du tog ju testet rätt tidigt. :) Men annars kör vi 180% nu i november!! Haha :D
    Det är sant, men jag kan ändå ha det svårt om jag nu inte får regelbunden mens. Min mens ska ju komma om 2 dagar enligt min app. Och har riktig mensvärk, från helvetet som berättar att den är på G.

Får man fråga vad dom gör på en rutinundersökning? Jag har varit hos gyn en endaste gång innan och då kollade dom så inget var fel i min livmoder eller äggstockar med ultraljud, har nämligen stora problem med min mage och de ville utesluta allt. Efter ett vaginalt ultraljud och två gastroskopier så har de har fortfarande inte kommit på vad som är fel. Har mer eller mindre förstått att jag får leva med magont. Oj, tillbaka till rutinundersökningen, är det så det går till?

Helt ärligt tror jag min chans är över, men jag hoppas du har rätt. Har blivit supersvullen runt magen de senaste två dagarna och de blir jag också alltid innan mens.
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-19 10:14:38 följande:
    Äsch, du behöver inte ha pco, men däremot kan det vara skönt att kolla läget så allt är ok. :) Du behöver inte vara orolig tror jag, sen finns det en massa hjälp att få om man nu skulle ha pco och inte ägglossar. :) tyckte det var skönt att få rensa lite tankar och funderingar hos gyn också.

Din chans är ju inte över än!! :) du tog ju testet rätt tidigt. :) Men annars kör vi 180% nu i november!! Haha :D
    Det är sant, men jag kan ändå ha det svårt om jag nu inte får regelbunden mens. Min mens ska ju komma om 2 dagar enligt min app. Och har riktig mensvärk, från helvetet som berättar att den är på G.

Får man fråga vad dom gör på en rutinundersökning? Jag har varit hos gyn en endaste gång innan och då kollade dom så inget var fel i min livmoder eller äggstockar med ultraljud, har nämligen stora problem med min mage och de ville utesluta allt. Efter ett vaginalt ultraljud och två gastroskopier så har de har fortfarande inte kommit på vad som är fel. Har mer eller mindre förstått att jag får leva med magont. Oj, tillbaka till rutinundersökningen, är det så det går till?

Helt ärligt tror jag min chans är över, men jag hoppas du har rätt. Har blivit supersvullen runt magen de senaste två dagarna och de blir jag också alltid innan mens.
  • Misszandra
    Smultrontjejen skrev 2015-10-19 19:22:28 följande:

Har ägglossning imorgon om man ska räkna på cykeln men jag tror jag har det nu pga värk och riklig genomskinlig flytning. Hade sex igår och idag och hoppas på det bästa. (Ligger i sängen med kudde under rumpan ????Hahahha)

Första gången jag skriver här. Vi har inte berättat för någon att vi har börjat försöka så det är kul att vara med här.

Vi hoppades på att förra mensen inte skulle komma men den kom punktligt ???? Vet inte om vi prickade rätt på ÄL då men nu försöker vi på riktigt.

Välkommen in i vår lilla grupp! :)

Bra att du ligger kvar. Jag vid två tillfällen runt äl, efter sex reste jag mig inte och la hela natten, till morgonen jag vakna och gick då på toa. Vet att man ska gå på toa efter sex bla bla bla, men jag ville maximera chanserna. 

Visst är det spännande, roligt att du vill va med här. Det är skönt att få ventilera tankar och känslor, samt symptom! :)
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-19 19:41:59 följande:
    Usch va hemskt med magontet. :/ Verkar ju jäkligt märkligt att dom inte hittat något?

Men en rutinundersökning är så som du beskriver. :) För mig har dom gjort vaginalt ultraljud och kollat över livmodern, livmodertappen, äggstockar osv. Innan har alla sagt typ "ja här har du många fina äggblåsor!!"

Men sen kom jag till en som heltplötsligt sa "väldigt mycket äggblåsor, pco äggstockar."

Snacka om skillnad på kunskap hos gynekologer.

Men hur som.. Beroende på vart du är i din menscykeln så kan dom ju också eventuellt se om du har en ägglossning på gång eller om den varit nyligen kanske. Förhoppningsvis kommer du till en grym gynekolog som kan sin sak och kan utesluta att något är tokigt. :) Det är alltid skönt! :)

Hmmm. Dina symptom kan verkligen vara antingen eller!! Förstår om den känns hopplöst men kommer mensen så är ju det också kanon att den är i tid och regelbunden! :)
    Jag kom till en läkare som jag verkligen trodde skulle lösa det, men när han inte hittade nåt med alla undersökningar, gav han upp. Och då gav jag också upp. 

aah okej, bara så man vet, så man inte kommer dit och så är man helt oförberedd. Eftersom jag bör få mens snart, borde man vänta att boka tid då till efter? 

Vad skönt att du äntligen fick en gyn som hade koll, kan inte fatta att kunskapen inom olika områden kan va så olika mellan gyn till gyn. Alla borde ha kunskaper om såna grejer. Speciellt när det påverkar ens förmåga att skaffa barn. 

Är helt ärligt lite nervös för det, sån känns så främmande för mig. Jag ringde iallafall idag, men en sån autoröst sa att det inte fanns tider så den la på. Otroligt konstigt system de har här, har flyttat från ett ställe för 1 år sen där man faktiskt fick prata med MÄNNISKOR istället för inspelade röster, ska därmed försöka ringa tidigt imorgon och förhoppningsvis får jag prata med nån och får en tid. 
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-20 12:28:54 följande:
    Jäklans märklig telefonsvarare?! :S hur många gyn har ni där du bor? Fördelen för mig är ju att hela Uppsala kryllar av gynekologer så finns ju alltid någon att få tag på. Haha.

För deras del verkar dom inte bry sig om man har mens eller inte, sålänge man inte ska göra ett cellprov. Men jag brukar föredra att inte ha mens under en gynundersökning om jag inte måste.

Hur gick det? Ringde du idag?
    Det finns tydligen en, och även en privat som är sjukt dyr. Nej det verkar va väldigt svårt att få tag på nån här. Jag ska försöka ringa denna veckan. Men vill inte gå dit när jag har mens, tycker det känns äckligt på nå vis. Vad jag uppfattade så kan man få tid när man ringer på morgonen så får man tid samma dag. Och eftersom jag pluggar måste jag ha tid att gå dit samma dag. Får se om mensen inte kommer, annars får jag ta ett nytt test. 
  • Misszandra

Asså sen äl, har jag fått såna konstiga sträng-liknande gelé flytningar vid 3 tillfälle. Senast i morse. Jag undrar då, vad kan det betyda? Är inte det ägglossningsflytning?

• Misszandra
    tjollanta82 skrev 2015-10-21 09:05:51 följande:

Hoppar oxå in här om det är okey!? Skrattande
    Har tre dagar kvar till mensen ska komma, har verkligen känt mig gravid i nästan en vecka nu, tagit gravtest som visat negativt..blir lika besviken varje gång. Men det är ju så svårt att hålla sig. Flört
    Har jätte ömma bröst som verkligen svullnat,illamående varje dag,  en jädrans magkatarr, och molvärk har jag haft från och till i en veckas tid...har varit helt övertygad fram tills idag då det känns som mensen ska kommaRynkar på näsan....det både sticker, värker och maler....svårt att sätta fingret på det. Mina bröst svullnar aldrig innan mens och jag har aldrig så här ont heller i dem innan mens...

Vad tror ni?? Någon mer som känner som mig??

Kram på er alla!  

Hejsan hejsan. 
    Exakt så hade jag också det när jag slutade med p-medel. När slutade du med det? Det låter ju verkligen lovande och jag hoppas verkligen att du kan få ett plus! 

Har denna gången molande mensvärk, (ska få mens idag) Och även magkatarr, fick de för någon dag sen, samtidigt som det maler i tjejmagen maler det i den "riktiga" magen också. Mina bröst värker också men det känns som allt detta även kan bero på mens, tror inte att jag är gravid denna gången heller.
Svar på tråden Fler som försöker bli gravida?